میهن صنعت :

حفظ روند صعودی تولید خودرو دشوار است

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تولید خودرو در آذر ماه امسال حفظ این روند را مشروط به کمک دولت و پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی مصوب دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌بخش  اظهار کرد: در ماه گذشته خودروسازان با فروش برخی از اموال خود توانستند تیراژ تولید خودرو را افزایش دهند.

وی با بیان این‌که با این حال با کار فروش اموال مقطعی بوده و مشکلات اصلی خودروسازان را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی خودروسازان ضرر و زیان بیش از پنج هزار میلیارد تومانی در یک سال و نیم اخیر است که منجر به بروز بحران نقدینگی در این صنعت شده است.

نعمت‌بخش ادامه داد: در این شرایط خودروسازان نیازمند تزریق نقدینگی چند هزار میلیارد تومانی هستند که البته پرداخت دو هزار میلیارد تومان آن در اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب رسیده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود:‌ در صورت پرداخت این تسهیلات تیراژ تولید خودرو در کشور افزایش یافته و به موازات آن با کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده تولید نرخ فروش این محصولات نیز کنترل خواهد شد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که وزیر صنعت، معدن و تجارت علاقه‌مند به حل مشکلات صنعت خودرو و رشد تولید این محصولات است، به ایسنا گفت:‌با این حال تا زمانی که تسهیلات مورد نیاز پرداخت نشود این هدف محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37765
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه