میهن صنعت:

خبرخوش درباره آزاد سازی معاملات “مسکن مهر” و مسکن اجتماعی

میهن صنعت: رئيس سازمان ملي زمين و مسکن با بيان اينکه دولت در حال شناسايي دهک‌هاي نيازمند مسکن اجتماعي است ، گفت : مطالعات خوبي شده است و اميدواريم تا پايان سال گزارش ان نهايي شود و براي سال اينده برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد پژمان در حاشيه همايش حقوقي صنعت ساختمان گفت : دهک‌هاي پايين جامعه براي امرار معاش نيازمند کمک و پوشش نهادهاي اداري هستند و تلاش مي کنيم ، بخشي از اعتبارت طرح مسکن اجتماعي را از محل هدفمندي يارانه ها تامين کنيم و وزارت راه و شهرسازي هم زمين را تامين مي کند. 

وي گفت : در حال شناسايي دهک ‌هاي نيازمند مسکن اجتماعي هستيم و هدف ما اين است که اين قشر ، مسکن را با ويژگي هاي رفاهي مناسب تهيه کنند و خانه‌هاي شايسته و محل آسايش مردم بسازيم.

پژمان گفت: تلاش مي کنيم اطلاعات دهک هاي يک تا سه تکميل شود و از طريق دستگاههاي حمايتي امکانات لازم را  براي ساخت مسکن فراهم آوريم. 

وي افزود : دستگاه هاي حمايتي اعم از کميته امداد ، سازمان بهزيستي و اخيراً نيز تأمين اجتماعي اگر تأمين مالي کنند ، زمين و زيرساخت هاي لازم را براي خانواده هاي زيرپوشش فراهم مي آوريم.

رئيس سازمان ملي زمين و مسکن همچنين از ابلاغ بخشنامه خريد و فروش کامل مسکن مهر در آينده نزديک خبر داد و گفت  : پيش از اين معامله مسکن‌ مهر که تکميل شده است يا70درصد پيشرفت کار دارد ، آزاد شده است که مي خواهيم شامل همه موارد شود.

محمد پژمان گفت : بايد برخي تصميم هاي دولت قبلي هم اصلاح شود و دولت يازدهم تلاش مي کند بازار معاملات اين مسکن هم با رويکرد حفظ منافع واجدان شرايط ساماندهي شود.

وي گفت : معاملات غيرقانوني مسکن مهر ارزش اين واحدهاي مسکوني را کاهش مي‌دهد اما با روش هاي جديد ، ارزش ان هم حفظ خواهد شد.

پژمان اعلام کرد : شرايط خريد و فروش مسکن مهر در شوراي معاونان وزارت راه و شهرسازي بررسي و به زودي دستورالعمل آن ابلاغ مي شود که به رونق معاملات و تعديل قيمت ها و تعادل عرضه و تقاضا هم کمک خواهد کرد.  
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران رئيس سازمان ملي زمين و مسکن ادامه داد: بايد همه موارد مانند انتقال وام مسکن مهر به خريدار جديد و ديگر موارد مالي هم ساماندهي شود. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42484
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه