«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خداحافظی با اسطوره تمام نشدنی

چند ماه قبل فولکس واگن اعلام کرده بود که بیتل به پایان راه خود نزدیک شده است و حالا آخرین مدل بیتل از خط تولید خارج شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چند ماه قبل فولکس واگن اعلام کرده بود که بیتل به پایان راه خود نزدیک شده است و حالا آخرین مدل بیتل از خط تولید خارج شد.جیمز می درباره این خودرو گفته: "بیتل تاثیرگذارترین و مهم‌ترین محصول در تمامی تاریخ خودروسازی است." این خودرو که اولین بار در سال 1938 عرضه شد، بیش از 80 سال عمر کرد و در این مدت بسیاری از مردم را به محل کار، مدرسه، اولین قرار آشنایی، اولین قرار کاری و… رسانده است.

اما تمام این خاطرات یک روزی تمام می‌شود و به دست فراموشی سپرده می‌شود که این روز برای بیتل همین امروز است. مدیرعامل فولکس در آمریکا Scott Keogh در خصوص این موضوع گفت: " تصور زندگی بدون بیتل بسیار سخت است. این خودرو از اولین سال حضورش در آمریکا که به سال 1949 باز می‌گردد همواره نشان دهنده توانایی کمپانی ما در صنعت خودروسازی بوده است." از این خودرو افسانه‌ای طی 81 سال، سه نسل تولید شد که بعد از نسل اول فولکس در سال 1998 نسل دوم آن را معرفی و عرضه کرد که تا سال 2003 بر روی خط تولید قرار داشت. بعد از آن نسل سوم این خودرو از سال 2011 تا به امروز به تولید می‌رسید که به علت عدم صرفه اقتصادی از روی خط تولید کنار رفت. فولکس در سال 2018 نزدیک به 14.411 دستگاه بیتل فروخته است که این میزان از سال 2011 تا به حال کمتر از فروش نسل دوم این خودرو بوده است.

آخرین بیتل تولید شده به رنگ نقرآبی در Puebla plant مکزیک به موزه فولکس منتقل خواهد شد. این کارخانه در مکزیک قرار است به جای بیتل یک کراس‌اوور کوچک برای بازار آمریکا تولید کند که پایین تر از تیگوان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180467
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه