میهن صنعت:

خرماي پرس شده و به هم چسبيده نخريد!

میهن صنعت: آيا خرماي فشرده نسبت به ساير انواع خرما قند بيشتري دارد و آيا مصرف اين نوع محصول توصيه مي‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وقتي براي خريد خرما به مغازه‌اي مراجعه مي‌کنيم، نوعي از خرما درون جعبه‌هاي مقوايي به صورت قالبي و به هم چسبيده و فشرده عرضه مي‌شود که گاهي شيره بسيار غليظي از آن خارج شده و با خوردن خرما دانه‌هاي ريز شن‌مانندي زير دندان احساس مي‌شود و گاهي هم مزه ترشيدگي مي‌دهد.
وقتي خرما تحت فشار، پرس مي‌شود، به نوعي دچار صدمه شده و له مي‌شود و پوسته خرما به علت فشار زياد پاره شده و ترکيباتش به خصوص شهد خرما به بيرون تراوش مي‌کند که نه تنها شيره خارج شده مستعد شکرک‌زدن است، بلکه به دليل آن‌که يک‌سري از ريز مغذي‌هاي خرما نيز به خارج تراوش مي‌کند محصول، کم‌ارزش و محيط مناسبي براي رشد ميکروب‌ها بخصوص مخمرها مي‌شود و زودتر از خرماهاي ديگر ترش و اسيدي خواهد شد. معمولا ارقامي از خرما که رطوبت بيشتري دارد و نرم است درمقايسه با انواع خرماي خشک بيشتر دچار ترشيدگي مي‌شود.

 
به نقل از اقتصاد آنلاین خروج شيره از خرما نشان‌دهنده قند بالاي خرما نيست. اما شکرک‌زدن از کيفيت و خواص خرما مي‌کاهد و ترشيدگي نشان‌دهنده فساد محصول است. در نتيجه بهتر است از انواع خرمايي که تحت فشار له شده و به هم چسبيده استفاده نکنيد. چسبندگي به رشد کپک کمک بسزايي مي‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53410
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه