خوانندگان ميهن صنعت:

خروج خودروهاي فرسوده در اولويت قرارگيرد

میهن صنعت : خوانندگان ميهن صنعت براي كاهش آلودگی طرح خروج خودروهاي فرسوده را جزء اولويت اول قرار دادند.

بر اساس نظر سنجی پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت  75 درصد از بازدیدكنندگان در پاسخ به سوال" به نظرشما برای كاهش آلودگی هوا كدام گزینه باید در اولویت قرار گیرد؟" گزینه خروج خودروهای فرسوده را انتخاب كردند و 25 درصد نیز گزینه اضافه كردن استاندارد یورو4 به خودروهای داخلی را برگزیدند.

 

http://www.mihansanat.ir/upload/img/Nnazarsanjikhodrohayefarsoode.jpg


 

دراین خصوص احمد عبدالعلی، استاد دانشگاه و كارشناس اقتصادی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت اظهار داشت: با توجه به عدم تامین سوخت مورد نیاز خودروهای یورو4باید توجه داشت: استفاده خودروهای با استاندارد یورو 4 از سوخت یورو2 باعث آسیبهای جدی به موتور خودرو خواهد شد و این امر موجبات نارضایتی مصرف كنندگان رانیز فراهم خواهد آورد.

عبدالعلی ادامه داد: ارتقاء استاندارد یورو4 خودروهای كشور مستلزم نصب قطعه ای به نام كاتالیست است كه این قطعه در صورت عادی در هر 100 هزار كیلومتر باید تعویض گردد و در صورت استفاده از سوخت یورو 2 ،دارندگان محصولات مجهز به استاندارد یورو4 باید در هر 15 هزار كیلومتر اقدام به تعویض قطعه ای با قیمت نزدیك به 100 هزار تومان كنند.

وی افزود: با توجه به اینكه بازار خودرو در اختیار خودروسازان داخلی است و عدم وجود استانداردهای روز دنیا یكی از عوامل آلودگی در كلان شهرها بویژه در تهران است، مطمئناً استاندارد خودروهای تولید داخل یكی از موثرترین راه ها برای كاهش آلودگی در كشور خواهد بود اما این موضوع زمانی موثر خواهد بود كه خودروهای فرسوده كه نقش مهم تری در آلایندگی دارند از جاده ها خارج شوند.

این كارشناس اقتصادی خاطرنشان كرد: دراجرای طرح خروج خودروهای فرسوده با توجه به افزایش قیمت ها دولت می تواند با برنامه ریزی با توجه به شرایط جدید و اجرای سیاست های تشویقی برای مشتریان، این امر را در كشور به اجرا در آورد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8746
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه