میهن صنعت بررسی کرد؛

خشت اول به سبک ماموت خودرو/ مردودی در آزمون جلب اعتماد مشتری

ماموت خودرو به عنوان نماینده فولکس واگن در ایران، در ابتدای مسیر قرار دارد و به نظر می رسد لازم از است یک بازنگری کلی در ادامه مسیر خود انجام دهد. اینکه این شرکت در حال عرضه محصولات با کیفیت آلمانی در بازار کشور بوده بسیار قابل تقدیر است اما ادامه روند پیش رو قطعا در جلب رضایت و اعتماد مشتری تاثیرات منفی بسیاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت ماموت خودرو که در حال حاضر به عنوان تنها نماینده رسمی فولکس واگن در ایران شناخته می شود، در شرایطی پیش فروش محصولات خود را با قیمت قطعی آغاز کرد که با انتقاد فراوان خریدارن و رسانه های خودرویی کشور مواجه شده است.

داستان از آنجا شروع می شود که پس از اعلام خبر برخی از رسانه ها مبنی بر اتمام پیش فروش تیگوان و پاسات که در دی ماه سال جاری آغاز شده بود، همچنان چند نمایندگی در حال پیش فروش این دو محصول بودند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در برخی از رسانه ها پیش فروش تیگوان و پاسات تنها در چند نمایندگی به دلیل تکمیل سهمیه فروش آنان به اتمام رسیده بود و در ادامه مشخص شد که همچنان نمایندگی های دیگر در حال فروش این محصولات هستند و در این خصوص هیچگونه اطلاع رسانی از سمت ماموت خودرو صورت نگرفته بود.

نکته جالب ماجرا اینجاست که برخی از نمایندگی ها پاسات را با تحویل قبل از سال جدید و با قیمت 303 میلیون تومان پیش فروش می کردند و برای دیگر محصولشان، تیگوان شرایط پیش فروشی موجود نبود. از طرفی دفتر مرکزی ماموت خودرو که در تماس برخی مشتریان پیش فروش پاسات را تکذیب کرده بود، فروش این محصول در چند نمایندگی به صورت نامحسوس ادامه داشت. همچنین بنا بر گفته ی برخی از مشتریان که به یکی دیگر از نمایندگی های شرکت ماموت خودرو مراجعه کرده بودند، امکان پیش فروش پاسات با قیمت 305 میلیون تومان و ثبت نام تیگوان با قیمت 340 میلیون تومان با موعد تحویل قبل از سال فراهم بود.

این اتفاق انتقاد شدید خریداران را به همراه داشت چرا که با وجود ادامه دار بودن پیش فروش این محصولات، دستشان از این برند خوش نام آلمانی کوتاه ماند. عدم مدیریت درست و نظارت بر عملکرد نمایندگی ها و بی نظمی فروان از دیگر گلایه های مشتریان بوده که همین امر سبب شده تا شرکت ماموت خودرو در اولین آزمون جلب اعتماد مشتریان مردود شود.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از بازار و نمایندگی های این شرکت در حال حاضر تکمیل ظرفیت انجام شده و پیش فروش به اتمام رسیده است.

از دیگر نکات جالب این ماجرا عدم اطلاع رسانی درست و دقیق شرکت ماموت خودرو و وب سایت رسمی این شرکت به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی دقیق این برند آلمانی در ایران است.

در حال حاضر نیز علیرغم اتمام پیش فروش دو محصول پاسات و تیگوان، همچنان با ورود به این سایت با "شرایط پیش فروش به زودی اعلام خواهد شد" مواجه می شوید که قطعا علاقه مندان به خرید این محصولات را دچار سردرگمی می کند.

اینکه هنوز تبلیغات پیش فروش محصولات از سایت رسمی شرکت ماموت خودرو برداشته نشده، خبر از عدم مدیریت و ضعف شدید در واحد روابط عمومی این شرکت می دهد که قبل از آغاز پیش فروش هیچگونه اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته و همچنان پس از اتمام پیش فروش محصولاتشان، این تبلیغات در سایت رسمی شرکت وجود دارد.

احتمالا در ادامه باید منتظر خبر " شرایط پیش فروش به اتمام رسیده پاسات و تیگوان" در سایت شرکت ماموت خودرو بود!!!

ماموت خودرو به عنوان نماینده فولکس واگن در ایران، در ابتدای مسیر قرار دارد و به نظر می رسد لازم از است یک بازنگری کلی در ادامه مسیر خود انجام دهد. اینکه این شرکت در حال عرضه محصولات با کیفیت آلمانی در بازار کشور بوده بسیار قابل تقدیر است اما ادامه روند پیش رو قطعا در جلب رضایت و اعتماد مشتری تاثیرات منفی بسیاری خواهد داشت.

اینکه در ابتدای عرضه محصولات با ایجاد یک فضای بی نظم کاری شاهد افزایش قیمت بدون منطق محصولات باشیم و به دنبال آن هیچگونه اطلاع رسانی درستی از شرایط پیش فروش انجام نشود، قطعا نمی توان مشتریان را دلگرم به ارائه خدمات مناسب نیز کرد چرا که آنچه که در نگاه اول مشتری نسبت به این شرکت نقش می بندد، عدم نظم کاری و نظارت درست است چنانکه می بینیم این شرکت در ابتدایی ترین فعالیت یک مجموعه بزرگ خودرویی مانند بروز رسانی سایت رسمی شرکت دچار تعلل است.

خشت اول گر نهد معمار کج/تا ثریا می رود دیوار کج

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=147665
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه