میهن صنعت :

خطوط ریلی ایران و جمهوری آذربایجان به هم متصل می شود

در دیدار روز سه شنبه سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جاوید قربان اف رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان روند اتصال خطوط ریلی دو کشور بررسی شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»  و به نقل از شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، در این دیدار ساخت خط ریلی مسیر آستارا ( ایران ) – آستارا ( جمهوری آذربایجان ) ، روند تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب مورد بررسی قرار گرفت .
جاوید قربان اف با اشاره به تقویت روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بر اثر اراده روسای جمهوری دو کشور ، در باره کارهای انجام گرفته در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب در خاک این کشور گزارشی را به همتای ایرانی ارایه کرد .
وی راه اندازی قطار مسافربری نخجوان – مشهد را برای توسعه ارتباط ریلی میان دو کشور همسایه مهم ارزیابی کرد .
سعید محمد زاده نیز تکمیل ساخت خط ریلی 8.3 کیلومتری از پایانه آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز جمهوری اسلامی ایران را برای اتصال خطوط ریلی دو کشور مهم دانست .
به گفته این مسئول، ساخت خط ریلی مسیر آستارا ( ایران ) – آستارا ( جمهوری آذربایجان ) در آینده نزدیک به پایان می رسد و در حال حاضر کارهای ساخت و ساز از جمله پایانه راه آهن و ترمینال باری در آستارای کشورمان با سرعت ادامه دارد .
سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه روز دوشنبه برای دیدار سه روزه وارد جمهوری آذربایجان شده است ./ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=111794
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه