«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خط تولید مرسدس بنز کلاس X متوقف می شود

خودروساز آلمانی مرسدس بنز تاکید کرد که تولید پیکاپ پریمیوم کلاس X در ماه مه سال جاری متوقف خواهد شد. شرکت مرسدس علت این توقف را کاهش تقاضای جهانی برای این خودرو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروساز آلمانی مرسدس بنز تاکید کرد که تولید پیکاپ پریمیوم  کلاس X در ماه مه سال جاری متوقف خواهد شد.  شرکت مرسدس علت این توقف را کاهش تقاضای جهانی برای این خودرو عنوان کرد.

مرسدس بنز اعلام کرده که مدت زمان زیادی نیست که این مدل جوان، پیکاپ کلاس X در سبد محصولات ما قرار گرفته است اما تصمیم گیری شده تا خط تولید آن در ماه مه سال 2020 تعطیل شود.

این شرکت در ادامه افزود، پیکاپ کلاس X یک "مدل جاویژه" است که در برخی از بازارها نظیر استرالیا و بازار آفریقا نقش کلیدی ایفا می کند.

مدل جاویژه محصولی است که برای بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار تولید شده و هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز بر تأمین یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند.

مرسدس بنز در فوریه سال گذشته تلاش کرد تا این محصول خود را در بازار آرژانتین تولید کند که قیمت آن برای  بازار آمریکای لاتین اقتصادی نبوده است. پلتفرم پیکاپ کلاس X با نیسان ناوارا یکسان بوده اما این خودرو ژاپنی علیرغم قیمت مقرون به صرفه به بازار آمریکا راه پیدا نکرد و در بارسلونا تولید شد.

مرسدس بنز اعلام کرده که در سال 2019 نزدیک به 15 هزار 300 دستگاه کلاس X فروخته و در حالی که نیسان از فروش 66 هزار نسخه ناوارا در نیمه نخست سال گذشته خبر داده است.

مشتریان می توانند از طریق وبسایت ها این پیکاپ را خریداری کنند اما از ماه مه سال جاری تنها استوک آن موجود است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190631
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه