«میهن صنعت» گزارش می دهد:

خلاء نظارتی در پروژه های مسکن مهر و بلاتکلیفی متقاضیان

عدم تحویل به موقع مسکن مهر، کمبود نظارت بر روند ساخت ساختمان و کمبود نظارت بر روند فعالیت شرکت ها جهت تحویل از مشکلات موجود در مسکن مهر ها بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۳ ابتدا با عنوان مسکن ۹۹ ساله سپس با نام مسکن تعاونی در آخر مسکن مهر آغاز به کار کرد. هدف این طرح خانه دار شدن قشر متوسط جامعه بود و البته در این میان بخشی از این پروژه انجام شد و همچنان ادامه دارد. تا روز ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۱٬۸۳۹٬۸۲۹ واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شده که ۴۵ درصد از این تعداد در زمان دولت حسن روحانی افتتاح شده‌است. تعداد ۱٬۵۶۸٬۴۵۲ واحد از کل واحدهای افتتاح شده تحویل خانوارها شده‌است که ۵۶ درصد آن در زمان روحانی به خانواده‌ها تحویل شد.

بخش زیادی از مردم سراغ دریافت مسکن مهر و ثبت نام در این طرح رفتند و با خوش قولی همیشگی که نامش بدقولی تحویل به موقع واحد ها بوده مواجه شدند. یکی از متقاضیان این طرح به خبرنگار ما گفت که از متقاضیان اول بوده اما هنوز واحد خود را دریافت نکرده است. اکثر افرادی که درصدد ثبت نام در این طرح برآمده اند افرادی هستند که برآیند درآمدشان در سال به ۲۰ میلیون تومان میرسد و از این جهت طولانی شدن زمان تحویل واحدهایشان موجب تضرر این افراد می شود.

موضوع مسکن مهر به اینجا خاتمه نمی یابد بلکه طی گزارشات بعمل آمده بخش زیادی از افرادی که حتی خانه های خود دریافت کرده اند از عدم کیفیت واحدهای خود رنج می برند و حتی این‌واحد ها عمدتا از اولویت های اصلی‌هم بی بهره اند. یکی از متقاضیانی که موفق به ‌دریافت مسکن مهر شده بیان کرد: ساختمانی که ما تحویل گرفته ایم ۵ طبقه است اما آسانسور ندارد، علاوه بر این از لوله کشی گاز بی بهره بوده که در این راستا متوجه شدیم ساختمان استقامت لازم را برای برخورداری از لوله گاز ندارد و هم اکنون ساکنان از کپسول گاز استفاده می کنند.

بخش زیادی از پیمانکاران برای سواستفاده از افرادی که سال ها منتظر تحویل خانه های خود بوده اند مبالغی را دوباره از مردم دریافت می کنند. در حالیکه پرداخت مبالغی برای دریافت واحد ها در قرارداد ها قید نشده است. البته چنین موضوعی به لطف عدم نظارت دستگاه ذیربط صورت گرفته است.

عدم تحویل به موقع مسکن مهر، کمبود نظارت بر روند ساخت ساختمان و کمبود نظارت بر روند فعالیت شرکت ها جهت تحویل از مشکلات موجود در مسکن مهر ها بوده است.

یکی از نمونه های وجود مشکلات عدیده در مسکن مهر کشور اعتراض چند روز پیش مالکان مسکن مهر پردیس بوده و مالکان این واحدها با اشاره به اینکه 6 سال چشم انتظاری و بلاتکلیفی کافیست و دیگر قادر به پرداخت اجاره‌های سنگین خانه در سال 97 نیستند، خواستار رسیدگی مسئولان شدند.
مالکان معترض اعلام کردند، در طول این 6 سال به تمامی وظایف خود عمل کرده و برای ابراز حسن نیت خود، بارها با صبوری با شرکت عمران همکاری نموده‌اند و در این راه بارها به سازمانهای مختلف مراجعه کرده و به دفعات به آنها نامه و درخواست داده‌اند، اما متاسفانه در حال حاضر عملا روند کار متوقف است و هیچ امیدی بر پایان آن متصور نیست.

متاسفانه در این سالها وجود کارشکنی، سوداگری در چنین طرح هایی‌ زیر سایه کمبود نظارت در کشور موجب‌ شده بروز چنین اتفاقاتی به عادت تبدیل شود و‌ در این میان مسئولان ذیریط هم پاسخگو‌ این مشکلات نیستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=154959
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه