میهن صنعت:

خودروسازان باید بازار 400 میلیونی منطقه را کسب کنند

میهن صنعت: مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نباید به فکر تولید خودرو برای جمعیت 70 میلیونی خودمان باشیم بلکه باید بازار 400 میلیون نفری منطقه را به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت  به نقل از (ایسنا)، سعید مدنی در مراسم راه‌اندازی مجدد خطوط تولید ولوو در شرکت سایپا دیزل اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه با جمعیت 400 میلیون نفری که اکثرا نیز عقب‌افتاده و فقیر بوده و دارای صنعت خودرو نیستند کار سختی نخواهد بود.

 

وی با بیان این‌که بعد از چهار سال همکاری با شرکت ولوو به عنوان یک تجاری‌ساز معتبر مجددا آغاز شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این ارتباط باقی بماند و در راستای سیاست‌های توسعه محصول بتوانیم این همکاری‌ها را ادامه دهیم.

 

 

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بخش خصوصی در حوزه تولید خودروهای تجاری در کشور در چند سال گذشته رشد خوبی داشته است و بخش بزرگی از بازاری که زمانی متعلق به سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل بوده را به خود اختصاص داده است.

 

 

وی افزود: البته ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل از شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای برخوردار هستند و می‌توانند با بخش خصوصی رقابت کنند. بخش خصوصی نیز باید رشد کند اما سهم ما از بازار نباید کاهش یابد.

 

مدنی با بیان این‌که علت بحران در شرکت‌های تجاری‌سازی کم‌بودن فاصله قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی است، تصریح کرد: در حوزه خودروهای تجاری تولید از طریق سی کی دی قابلیت رقابت با سی بی یو را ندارد بنابراین برای رفع این مشکل باید در جهت ساخت داخل‌ خودروهای تجاری حرکت کنیم.

 

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: تفکراتی چون واردات خودروهای دسته‌دوم و سی بی یو در کشور وجود دارد بنابراین باید قبول کنیم که گروهی در کشور دنبال واردات هستند و ما باید تلاش کنیم با تولید خودروهای تجاری با قیمت مناسب جلوی این موضوع را بگیریم.

 

وی افزود: صادرات خودروهای تجاری باید در دستور کار قرار گیرد در این زمینه باید همکاری با ولوو را توسعه دهیم و می‌توانیم ایران را به مرکز تولید و صادرات محصولات ولوو در منطقه تبدیل کنیم.

 

 

مدنی با بیان این‌که در صورت سی کی دی‌ کاری مرز تغییر نرخ ارز تولید خودرو از چرخه اقتصادی خارج می‌شود، تصریح کرد: بنابراین ساخت داخل کامیون جدید ولوو باید در دستور کار مذاکره با این شرکت قرار گیرد، زیرا با روش‌های جدید نیز می‌توان خودروهایی با تیراژ پایین را با رعایت چرخه اقتصادی داخلی‌سازی کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=72612
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه