میهن صنعت :

خودروسازان در ديار شعر و ادب

میهن صنعت : «سخت» هاي چهار چرخ كه البته نسبت به اجداد خود بسيار نرم­تر و لطيف­تر شده اند، واپسين روزهاي بهار را مهمان ديار لطافت و شعر و ادب و فرهنگ خواهند بود تا ميتينگ «سيزدهمين نمايشگاه بين المللي نيرو محركه، خودرو و قطعات خودرو» در شيراز شكل بگيرد؛ 20

شايد كه نه، قطعا اگر اين آوردگاه صنعتي – تبليغاتي يك ماه يا چهل روز زودتر و در اردي بهشت برپا مي شد، آنگاه راهيان اين ديار معناي واقعي «بهار» و «بهشت» درك مي كردند؛ چه آنكه شيراز در اردي بهشت، بهشت است و بس.

بگذريم؛ آنگونه كه قرار شده؛ ايران خودرو و سايپا، دو غول خودروسازي ايران و خاورميانه در اين نمايشگاه حضور دارند، بهمن ديزل هم هست. علاوه بر آنها كرمان خودرو و ديار خودرو نيز در رداي دو شركت فعال در حوزه خودرو به شيراز مي آيند و به گفته مديرعامل نمايشگاه هاي شيراز، محصولات از چين را به نمايش خواهند گذاشت. فروش اقساطي اين خودروها در اين نمايشگاه، احتمالي قريب به واقعيت است.

اما نام هاي بزرگي همچون اپل و آلفا نيز در نمايشگاه شيراز حاضر هستند كه باعث مي شود، سوله هاي نزديك «شهرك گلستان» از خودروهاي آلماني و اسپانيايي خالي نباشد! اين سوله ها در 4روز برگزاري نمايشگاه از ساعت 17 تا 22 پذيراي مشتاقان خواهند بود؛ رايگان!

ايران خودرويي ها كه به واسطه ايجاد يكي از خطوط توليد خود، در ديار حافظ براي خود جاي پاي محكمي ايجاد كرده اند، با تمام قوا در اين نمايشگاه حضور دارند. «شش هزار متر مربع». اين فضائي است كه به اين گروه صنعتي و شركت هاي آن اختصاص پيدا كرده است تا آبي پوشان جاده مخصوص، حضوري «مخصوص» در سرزمين «آب ركني» داشته باشند.

ساپكو و 23 سازنده اش، تصويري كامل از زنجيره تامين در صنعت خودرو را به نمايش خواهند گذاشت و ايساكو، ابرقدرت خدمات پس از فروش ايران نيز مهمان ديده ناظران خواهد بود.

با وجود همه اينها، محصول جديد ايران خودرو، يكي از جذابيت هاي نمايشگاه سيزدهم شيراز خواهد بود. اهالي ديار فارس كه از سال هاي دوران دبستان «دنا» را در نزديكي خود و به عنوان بلندترين قله زاگرس شناخته اند، اين بار خودرويي ايراني و به واقع، زيبا را به همين نام خواهند ديد. «دنا»ي ايران خودرو كه در تابستان امسال وارد خيابان هاي ايران خواهد شد، طنازي و جلوه گري خود را از شيراز آغاز خواهد كرد. ايران خودرويي ها علاوه بر محصول لوكس و جديد خود، سورن سال، پارس و پژو 405 با دو كيسه هوا، 206 تيپ 5 و رانا را در رنگ هاي مختلف به شيراز خواهند آورد.

نویسنده : هاشم حکمه

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50445
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه