میهن صنعت :

خودروسازان دیگر مهلت ندارند

میهن صنعت : معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهوری در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور امضا کرده‌ایم که بر اساس آن از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه محیط‌زیست فعالیت می‌کنند، حمایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وی ادامه داد: در دولت یازدهم هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم که بخش توسعه اقتصادی و اشتغال کشور در راستای محیط‌ زیست هدایت شود. معاون رییس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا هیچ‌کدام از خودروسازها در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست امسال حضور ندارند، اظهار کرد: اینکه خودروسازها در این نمایشگاه نیستند مشکل ما نیست بلکه مشکل خودشان است.

 

ضمن آنکه چه خودروسازها باشند و چه نباشند باید خود را با ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی همراه کرده و سیستم‌های مغایر با محیط‌زیستی خود را اصلاح کنند. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همان‌گونه که وزارت نفت عرضه سوخت یورو4 را آغاز کرده، در همان شکل به‌طور کامل، خودروسازان نیز باید استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کنند. 

 

ابتکار با بیان اینکه آخرین مهلت استاندارد یورو4 برای خودروسازان خردادماه سال 93 است افزود: این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد و جدیت دولت در این دوره به‌گونه‌ای است که حتی رییس‌جمهور نیز بارها بر مسایل محیط‌زیست تاکید کرده و سخنان معاون اول ایشان نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نشان از جدی‌بودن مسایل زیست‌محیطی برای دولت دارد.


معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر وزارت نفت نمی‌تواند تولید بنزین پتروشیمی را متوقف کند باید به سمت واردات بنزین استاندارد رو بیاوریم و در هر صورت وزارت نفت باید هرچه‌سریع‌تر تولید بنزین پتروشیمی را متوقف کند.


رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه توزیع سوخت استاندارد در کلانشهرها باید اولویت دولت باشد افزود: وزارت نفت با وجود محدودیت‌های جدی زیرساختی‌ای که دارد تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف به کار می‌برد. امیدواریم که هرچه‌سریع‌تر بنزین استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41919
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه