میهن صنعت :

خودروسازان مستندات را به بانك مركزی ارائه دادند

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینكه خودروسازان تمام اطلاعات مورد نیاز بانك مركزی را برای تعیین نرخ تورم ارسال نموده‌اند، گفت: البته هنوز مشخص نیست كه تعیین این نرخ چه تعداد از خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینكه خودروسازان تمام اطلاعات مورد نیاز بانك مركزی را برای تعیین نرخ تورم ارسال نموده‌اند، گفت: البته هنوز مشخص نیست كه تعیین این نرخ چه تعداد از خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را شامل می‌شود.

احمد نعمت بخش، در واكنش به اظهارات اخیر رئیس شورای رقابت مبنی بر تعلل خودروسازان به ارسال اطلاعات آنالیز قیمتی محصولات خود به بانك مركزی برای تعیین نرخ تورم خودروهای دارای ارز بری بالا، اظهارداشت: تا جایی‌كه بنده اطلاع دارم خودروسازان تمام اطلاعات مورد نیاز برای تعیین نرخ تورم را به بانك مركزی ارسال نموده‌اند.

وی با اشاره به اینكه 86 درصد اجزای این خودروها ناشی از واردات است، افزود: كار منتاژ این خودروها در كشور انجام می‌شود و اگر بخواهیم 14 درصد مابقی را با نوسانات نرخ دلار در نظر بگیریم تعیین این نرخ كار مشكلی نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19324
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه