میهن صنعت :

خودروسازان مستندات را به بانک مرکزی ارائه دادند/ کوتاهی از ما نیست

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه خودروسازان تمام اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی را برای تعیین نرخ تورم ارسال نموده اند، گفت: البته هنوز مشخص نیست که تعیین این نرخ چه تعداد از خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش در واکنش به اظهارات اخیر رئیس شورای رقابت مبنی بر تعلل خودروسازان به ارسال اطلاعات آنالیز قیمتی محصولات خود به بانک مرکزی برای تعیین نرخ تورم خودروهای دارای ارز بری بالا، اظهارداشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم خودروسازان تمام اطلاعات مورد نیاز برای تعیین نرخ تورم را به بانک مرکزی ارسال نموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 86 درصد اجزاء این خودروها ناشی از واردات است، افزود: کار منتاژ این خودروها در کشور انجام می شود و اگر بخواهیم 14 درصد مابقی را با نوسانات نرخ دلار در نظر بگیریم تعیین این نرخ کار مشکلی نخواهد بود.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در حال حاضر که قیمت قطعات وارداتی خودروهای فول سی‌کی‌دی بیش از 2 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: امروز بازار حداقل رشد 200 درصدی 86 درصد ارزش این خودروها را شاهد است.

وی در ادامه به قول شورای رقابت در منظور کردن  تورم 3 ماهه اول سال در قیمت‌های خودرو اشاره و تصریح کرد: اعمال نرخ تورم 3 ماهه باعث افزایش قابل توجه قیمت خودرو نخواهد شد، البته با توجه به اینکه خودروسازان تولیداتشان را با زیان عرضه می‌کنند، به ما وعده دادند تا با اعمال تورم‌های 3 ماهه از زیان تولید خارج شویم اما اجرایی شدن این امر را باید تا پایان خرداد ماه شاهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول دستور العمل جدید شورای رقابت در قیمت گذاری قرار خواهند گرفت یا نه ؟ گفت: هنوز تکلیف مشخص نیست باید این موضوع را از آقای پژویان جویا شد اما باید بگویم این موضوع برای خودروسازان همچنان در ابهام قرار دارد.

 

*دیوار بلند تعرفه برداشته شده/شورای رقابت بازار را آزاد کند

به گفته نعمت بخش، به اعتقاد خودروسازان وظیفه اصلی شورای رقابت کنترل بازار انحصاری است به نحوی که چرا با وجود انکه تعرفه واردات از 90 به 40 درصد کاهش پیدا کرده باز سخت از انحصار بوده و شورا خواستار ورود به تعیین قیمت های این خودروها است.

 وی به نامه های انجمن خودرو سازان با روسای کمیسیون های مجلس اشاره کرد و یه تسنیم گفت: از نمایندگان درخواست نمودیم تا زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان را در بودجه منظور و تصمیماتی را برای رفع این زیان برای پویایی صنعت خودرو به کار گیرند اما تا کنون پاسخی را دریافت ننموده ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19234
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه