رئیس انجمن قطعه سازان در گفتگو با میهن صعت:

خودروسازان و قطعه سازان در واردات قطعات بی کیفیت نقشی ندارند

متاسفانه برخی به واسطه ی واردات این قطعات بی کیفیت و عدم نظارت درست بر ورود این قطعات، پس از ورود محصول به ایران با تعویض برچسب و جعبه محصول، قطعه را به عنوان محصول شرکت های داخلی به برخی نمایندگی ها و همچنین در بازار عرضه داشتند که در نهایت بدنامی آن گری

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  رئیس انجمن قطعه سازان با انتقاد از آمار منتشر شده در خصوص تعداد شرکت های قطعه سازی بیان کرد : قطعه سازان داخلی که در حال حاضر دارای نام و نشانی هستند و ثبت شده اند، حدود 640 تا 650 شرکت می باشند.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» افزود : با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های صورت گرفته، صنعت کشور و به دنبال آن صنعت خودرو و قطعه سازی که در اصل یک خانواده هستند، دچار صدمات شدیدی شدند.

رئیس انجمن قطعه سازان با گلایه از واردات قطعات بی کیفیت، ادامه داد : از سال 91 درهای کشورهای پیشرفته ی اروپایی به روی صنعت کشور بسته شد.بر همین اساس صعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور لاجرم برای حفظ همان مقدار تولید، بخشی از آن به سمت بلوک شرق هدایت شد.

رضا رضایی با اشاره به اینکه تمام کالاهای چینی بی کیفیت نیستند، بیان داشت : در زمان تحریم خودروسازان به دلایل عدم توانایی تولید بخش هایتک محصولات خود، با توجه به بررسی هاب لازم انجام شده تولیداتشان را به کشورهایی نظیر چین سپرده اند.در زمان تحریم ها خودروسازان و قطعه سازان داخلی به شرکت های با کیفیت چین رجوع کرده که مشغول به تولید محصولات شرکت های بزرگ و معتبر خودروسازی دنیا بودند.همانطور که بخشی از یک خودروی پرطرفدار داخلی نیز توسط همان شرکت های معتبر چینی در حال تولید بود.

رضایی با انتقاد از برخی که خودروسازان و قطعه سازان را مسئول ورود قطعات بی کیفیت چینی می دانند افزود : متاسفانه برخی به واسطه ی واردات این قطعات بی کیفیت و عدم نظارت درست بر ورود این قطعات، پس از ورود محصول به ایران با تعویض برچسب و جعبه محصول، قطعه را به عنوان محصول شرکت های داخلی به برخی نمایندگی ها و همچنین در بازار عرضه داشتند که در نهایت بدنامی آن گریبانگیر قطعه ساز و خودروساز داخلی شد.

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به جلسه ی امروز وزارت صنعت در همین خصوص، بیان داشت : با توجه به اهمیت موضوع قاچاق، جلسه ای با موضوع مشکلات کلان صنعت خودرو و قاچاق در وزارت صنعت برگزار می شود چنانکه وزیر صنعت در گذشته نیز به تمامی نهادهای ذیربط دستور موکد در خصوص جلوگیری از واردات قاچاق قطعات و خودرو را داده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : صنعت قطعه سازی کشور نیازمند حمایت بیشتر است چنانکه این حمایت صورت گیرد یقین بدانید توانمندی قطعه سازان داخلی کم نخواهد بود و در نتیجه توانایی 60 درصدی تولیدات قطعات هایتک خودروهای داخلی در ایران وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97765
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه