میهن صنعت :

خودروهای ترانزیتی در سهمیه بندی گازوئیل جایگاهی ندارد

میهن صنعت : یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:مهم‌ترین موضوع هایی که در سهمیه بندی گازوییل به آن باید توجه شود مربوط به خودروهای ترانزیت است وباید دولت برنامه هایی برای سهمیه بندی و تعیین نرخ آن ها نیز ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  حسین امیری خامکانی نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه  بخش عمده ای از قاچاق گازوئیل در مناطق مرزی کشور از طریق کارت های سوخت صورت می گرفت، اظهار کرد :بر همین اساس تعدادی از کامیون ها در تعمیرگاه ها و پارکینگ ها بدون هیچ گونه استفاده و صرفا برای اینکه مالکان این خودروها از کارت های سوخت آنها برای قاچاق و پرکردن باک های خودروهایشان استفاده می کردند  فعال بود.

وی افزود:در همین راستا برای پیشگیری از معضلات این چنینی ، طرح تغییر سهمیه بندی گازوئیل خودروها اقدام مناسبی است و  سهمیه بندی های گازوئیل به صورت تک نرخی  است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تعیین سهمیه بندی گازوئیل افزود:کاری که باید در اسفند ماه 94 انجام می شد اختصاص 90 تا 95 در صد یارانه سوخت و تعیین نرخ سوخت هایی مانند گازوئیل به کشورهای دیگرو یکسان سازی آن بود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و همین امر  افزایش قاچاق گازوئیل را به دنبال داشت.

وی در پایان گفت : کامیون های ترانزیت شده از طرح سهمیم بندی گازوئیل هیچ بهره ای نمی برند و از مهم‌ترین موضوع هایی که باید به طور جدی در آن ورود پیدا کرد خودروهای ترانزیت شده خارجی است که از کشور عبور و وارد کشور های دیگر می شوند  وباید دولت برنامه هایی برای سهمیه بندی و تعیین نرخ آن ها نیز ارائه دهد تا در آینده ای نزدیک به سمتی برویم که دیگر حرفی از قاچاق سوخت به میان نیاید.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=86673
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه