گزارش ارزشیابی کیفی خودرو در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد

خودروهای ساخت داخل فقط سه ستاره دارند

میهن صنعت : گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل برای اردیبهشت ماه 95، روز گذشته منتشر شد که نشان می‌دهد هیچ یک از خودروهای ساخت داخل نتوانسته‌اند بیش از سه ستاره دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، براساس این گزارش در اردیبهشت ماه 1395 تعداد 76344 دستگاه خودرو سبك تولید شده كه 93 درصد از حجم تولیدات به خودروهای سواری و 7 درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص دارد. خودروهای سبك تولیدی كشور در این ماه، شامل 32 مدل خودرو درگروه سواری و 10 مدل در گروه وانت هستند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای ایران خودرو در دو بازه قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان و بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان توانسته‌اند با سه ستاره در رتبه نخست قرار بگیرند. سایپا نیز با کیا سراتو در بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان با سه ستاره در صدر این گروه قرار گرفته اما با اینکه سایپا 132 در گروه قیمتی زیر 25 میلیون تومان در صدر قرار دارد اما کیفیت این خودرو فقط یک ستاره به خود اختصاص داده است. کرمان موتور نیز در بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب دو ستاره برای محصول JAC-J5 صدرنشین است.

ارزیابی کیفی خودرو از پاییز سال گذشته با شیوه ای جدید و دقیق تر صورت می گیرد. گزارش پیشین که با تاخیری پنج ماهه در نیمه دوم سال گذشته منتشر شد میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای ساخت داخل را نشان می داد که خودروهای چینی بیشترین میزان رضایتمندی را از نظر مشتریان به خود اختصاص داده بودند.

منبع : فرصت امروز

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85747
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه