خودروها در ايران چهره عوض مي كنند!

ميهن صنعت: ايرانيان دردو دهه گذشته تقريباً به تغييرات در ظاهر خودرو عادت كردند چرا كه بيشتر خوردوهاي پرتيراژ ساخت داخل از پيكان گرفته تا رنو و آردي و پرايد در مقاطع مختلف تغييرات كوچك و بزرگي در ظاهر و حتي كيفيت خود ديده اند.


به گزارش پايگاه خبري تحليلي ( ميهن صنعت) اين خودروها، بواسطه راحت الحلقوم بودن آن براي توليد در خودروسازي كشور از جمله محصولاتي محسوب مي شدند كه توليد آنها در مدت طولاني انجام ميشد و در كنارآن رفته رفته خودروسازان را در ارتقاء محصولات خود و آشنائي با شيوه هاي نوين كيفي ساخت خودرو آشنا مي كرد.
اما پس از فيس ليفت هاي ايراني  برندهاي جهاني اين بار نوبت به  تندر 90 رسيد.اين خودرو بواسطه تقاضا و استقبال بالاي مشتريان به نظر مي رسد اگر رنو، همكاري هاي لازم را با دو خودروساز ايراني داشته باشد براي مدت طولاني در ايران ماندني خواهد شد.
در ادامه سريال فيس ليفت خودروسازان ايراني سايپا براي اولين بار اقدام به تغيير چهره اين خود در فيس ليفت جديد به نام پارس تندر يا تندر Rs  كرد كه اين اقدام اولاً نشان دهنده ارتقاء سطح توليد اين خودروساز بوده و همچنين باعث آسودگي خيال خريداران خودرو از همكاري و حمايت شركت رنو شده است.
اما بر اساس اعلام ايران خودرو اين شركت نيز با تغييرات ديگري در فيس ليفت تندر 90، اين خودرو را به خودروي كار براي ايرانيان تبديل خواهد كرد و احتمالاً اين خودرو به نوع نويني از وانتهاي توليدي كشور تبديل خواهد شد.
اما نكته حائز اهميت اين است كه سالها پيش هم در توليد پرايد اتفاقي مشابه اين روي داد بطوريكه با داخلي سازي پلكاني، كم كم  سايپاصاحب پرايد شد و  در حال حاضر توقف توليد پرايد رابه صلاح خود نمي داند.
 برخي از كارشناسان فيس ليفت هاي جديد خودروسازان در توليد تندر90 را موفقيتي جديد در صنعت خودروسازي كشور در برهه حساس كنوني ميدانند و در مقابل نيز عده اي بيم آن دارند كه سرنوشت تندر 90 همانند پرايد شده و دو شركت توليد كننده آن در سالهائي كه تكنولوژي اين خودرو نيز ديگر قديمي شده است هنوز اصرار بر توليد اين محصول داشته باشند.
درهر صورت هم ايران خودرو و هم سايپا با اجراي فيس ليفتهاي مختص به خود نشان داده اند كه چقدر به توليد در سطح جهاني نزديك شده اند و اگر دراين زمينه حمايت هاي لازم انجام شود مي توانند حتي در جهان نيز حرفي براي گفتن داشته باشند و اميد است زمينه هاي اين امر در كنار درايت خودروسازان در طراحي محصولات جديد تر منجر به ارتقاء جايگاه ايران در رده هاي بالاي صنعتي علي الخصوص در رنكينگ برترين هاي سازندگان خودرودر جهان قرار گيرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5772
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه