میهن صنعت :

خودروی بدون راننده نیسان دو سال زودتر معرفی می‌شود

میهن صنعت : اگرچه نیسان ابتدا اعلام کرده بود تا سال 2020 خودروی تمام اتوماتیک به بازار عرضه می‌کند اما مدیر عامل این خودروساز ژاپنی اکنون می‌گوید این خودرو ممکن است دو سال زودتر آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کارلوس گوسن به رویترز گفت: این فناوری ممکن است دو سال زودتر از موعد مورد نظر آماده شود البته به شرطی که مقررات دست و پاگیری وجود نداشته باشد.

 

به گفته مدیرعامل نیسان، مشکل فناوری نیست بلکه مقررات و مساله مسوولیت پذیری در ارتباط با خودروهای بدون راننده است.

 

وی از آمریکا به همراه فرانسه و ژاپن به عنوان کشورهای پیشرویی یاد کرد که خودروهای بدون راننده ممکن است ابتدا در آنها مورد استفاده قرار بگیرند. با اینهمه گوسن مطمئن است که خودروهای بدون راننده در مدت کوتاهی وارد بیشتر بازارهای بزرگ خواهند شد.

 

جلو افتادن برنامه نیسان حاصل کنوانسیون اخیر سازمان ملل در آوریل است. یکی از موارد ذکر شده در کنوانسیون جدید سازمان ملل در مورد ترافیک جاده، تمهیدی است که به رانندگان اجازه می‌دهد فرمان خودروی اتومات را به هنگام رانندگی در دست نداشته باشند به شرطی اینکه راهی وجود داشته باشد که در صورت نیاز راننده بتواند سیستم هدایت اتوماتیک خودرو را غیرفعال کند.

 

بر اساس گزارش کریستین ساینس مونیتور، فرانسه، آلمان و ایتالیا برای اصلاح این تمهید لابی کرده بودند زیرا خودروسازان این کشورها مطمئن هستند با عرضه نخست خودروهای اتوماتیک می‌توانند از رقیبان آمریکایی خود پیش بیافتند.

 

اوایل سال جاری میلادی شرکت فرانسوی رنو نمونه اولیه خودرویی را رونمایی کرد که می‌تواند در ترافیک آهسته و به هنگام پارک به صورت اتوماتیک عمل کند. نیسان نیز در حال آزمایش نمونه اولیه مبتنی بر مدل لیف است که تمام اتوماتیک خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50387
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه