شیوه های تازه خودروسازان ایران برای تحویل خودرو

خودرو نو بدون فرمان، باطری و پخش!

میهن صنعت : ظاهرا هر روز نمایندگی های خودروسازان شیوه تازه ای را برای خدمات دهی و واگذاری خودروهای ثبت نامی در پیش می گیرند، شیوه هایی که در برخی مواقع حتی تصور آن در مخیله خلاق ترین افراد هم نمی گنجد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، متاسفانه در پی مشکلاتی که در زمینه عرضه خودرو به وجود آمده، به حقوق مصرف کننده توجه چندانی نمی شود.
در واقع قراردادهای یک طرفه، دست نمایندگی ها را برای هرگونه تاخیر و اجحافی بازگذاشته، این در حالی است که در هیچ بندی حقوق مصرف کننده اعلام و درج نشده است.
یکی از مشتریان شرکت مدیران خودرو با حضور در تحریریه خراسان رضوی از نحوه واگذاری خودروی پیش فروش شده شرکت MVW انتقاد می کند و می گوید: پنجم شهریور امسال برای ثبت نام به نمایندگی ۲۱۶ شرکت مدیران خودرو مراجعه کردم و قرار شد یک دستگاه خودروی MVM ۱۱۰سفید روغنی را بعد از ۲۱ روز کاری به من تحویل دهند.
سعید رضوانی خراسانی به پیشنهاد نمایندگی برای ثبت نام خودروی صفر مدل سال گذشته اشاره و اظهار می کند: در زمان ثبت نام نمایندگی فروش خودرو به من گفت که خودروی صفر کیلومتر مدل سال گذشته موجود است که ارزان تر فروخته می شود و من نیز به اعتبار گفته نمایندگی، مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را به صورت نقد و مابقی قیمت خودرو را به صورت چک طبق تاریخ های اعلام شده به نمایندگی پرداخت کردم تا یک دستگاه خودروی صفر MVM۱۱۰ مدل سال ۹۰ با رنگ سفید روغنی و کارت ۷۰۰ لیتر سوخت را بعد از ۲۱ روز کاری به من تحویل دهند.
وی با اشاره به تاخیری که در تحویل خودرو به وجود آمده است، می گوید: اکنون خودرویی را می خواهند به من تحویل بدهند که بنا به گفته نمایندگی باتری، فرمان و پخش ندارد، رنگ آن نوک مدادی است و علاوه بر خوردگی در برخی قسمت ها، رنگ دو در عقب آن با بدنه متفاوت است.
رضوانی با اشاره به بازدیدی که از خودرو داشته است، تصریح می کند: چراغ های جلوی خودرو به رنگ زرد در آمده است و وقتی قسمت موتور آن را بررسی کردم، زنگ زدگی و کهنگی در بسیاری از قسمت های آن مشهود بود.
وی از نحوه واگذاری خودرو انتقاد و آن را ناعادلانه توصیف می کند و می گوید: تلخ ترین قسمت ماجرا اینجاست که به من می گویند یا این خودرو را تحویل بگیر یا انصراف بده، در حالی که زمانی که ثبت نام کردم ارزش پول من بیشتر از این بود و الان هم اگر انصراف دهم، معلوم نیست بعد از چند ماه چگونه پول واریزی را به من بازگردانند.
مسئول فروش نمایندگی ۲۱۶ شرکت مدیران خودرو در مشهد در این باره می گوید: این خودرو، ماشین نمایندگی نیست و از تهران به ایشان اختصاص داده اند و گفته اند فقط همین یک خودرو را دارند.
نوری ادامه می دهد: این خودرو مزایده ای و مدل پایین است که بنا به درخواست مشتری تحویل وی شده است.
وی در پاسخ به سوال خراسان رضوی که نمایندگی قرار بود ماشین نو و صفر کیلومتر به مشتری تحویل دهد، با اظهار بی اطلاعی از نو یا صفر بودن خودرو می گوید: این خودروها مزایده ای و مدل پایین است و گفته بودند که ماشین مدل پایین می خواهند.
این که گفته بودند ماشین نو باشد، من خبر ندارم ولی مدل ۹۰ خواسته بودند، مدیر فروش شرق کشور شرکت مدیران خودرو که تمایل چندانی به پاسخ گویی در این باره ندارد، با اذعان به برخی مشکلات خودروی تحویلی می گوید: تا آن جا که من اطلاع دارم بابت رنگ آن با مشتری صحبت شده است تا رنگ نوک مدادی به ایشان تحویل شود.
مقامی درباره موارد فنی خودرو نیز ادامه می دهد: هر شرکتی یک سری خودروهای مزایده ای دارد ولی این خودرو مزایده ای نبوده است چون بدون ایربگ (کیسه هوا) است. مدل ۹۰ (تولید شده است) که ابتدای فروش به مشتری ها اعلام شده است و گفته اند که خودرو بدون ایربگ با شرایط آسان فروش داریم.
وی در پاسخ به این سوال که چون خودرو ایربگ نداشته است، مدل ۹۰ تولید کرده اید، پاسخ شفافی نمی دهد و می گوید: در مجموع تولید مربوط به پارسال بوده است و یک سری خودروی تولیدی از پارسال داریم که با شرایط آسان به مشتری تحویل می شود و هیچ مشکلی ندارد و فقط مدل آن پایین است.
وی تاکید می کند: شرایط ثبت نام همین بوده است که مشتری ثبت نام کرده و نیز پیشنهاد شرکت را برای دریافت مدل ۹۱ رد کرده است. اگر مشتری به هر دلیلی شکایت دارد می تواند به بخش شکایات شرکت مراجعه کند.
مسئول شکایات شرکت مدیران خودرو نیز می گوید: خودروهای مزایده ای نقص هایی دارد که با توافق مشتری و با قیمت پایین تر تحویل می شود.
حسن زاده با تاکید بر این که ضرورت اعلام نقص های خودروهای مزایده ای توسط نمایندگی های فروش، فهرست خودروهای مزایده ای به نمایندگی ها اعلام می شود، اعلام می کند: نمایندگی ها باید نقص های این خودروها را به مشتری اعلام کنند. این خودروها با قیمت پایین تری به مشتری تحویل می شود.
وی ادامه می دهد: اگر نمایندگی در این باره اطلاع رسانی نکرده باشد تخلف کرده است ولی بعید می دانم شرکت اطلاعاتی این خودروی مزایده ای را اعلام نکرده باشد.
حسن زاده با اعلام آمادگی برای رسیدگی به این موضوع از مشتری می خواهد موارد مذکور را به طور کتبی اعلام کنند.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6040
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه