دوربین مخفی از مزاحمت های خیابانی

دانلود مستند بیراهه با موضوع مزاحمت های خیابانی

میهن صنعت : دانلود مستند بیراهه با موضوع مزاحمت های خیابانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، فرهنگ نیوز نوشت : دکتر فریده حمیدی، در رابطه با موضوع مزاحمت های خیابانی می گوید:« بحث مزاحمت های خیابانی موضوعی است که می تواند به آسیب های اجتماعی بسیاری منجر شود. به خصوص برای زنان که از لحاظ دفاعی در یک جامعه، ضعیف تلقی می شوند که می تواند امنیت روانی آن ها را به شدت به خطر بیاندازد. به همین دلیل تحلیل افرادی که به خود اجازه می دهند این مزاحمت های خیابانی را ایجاد کنند، بسیار جدی است و حتما باید مورد توجه قرار بگیرد».

وی در ادامه اضافه می کند: «گاهی اوقات دیده می شود علاوه بر اینکه خانمی متاهل و دارای فرزند است و به دلایل مختلف، دیروقت در خیابان تردد دارد مورد تعرض مزاحمین قرار می گیرد. این نشانه آن است که باید فعالیت های فرهنگی در این زمینه بیشتر انجام بپذیرد و همچنین جامعه برای حفظ امنیت بانوان و زنان کشور باید اقدامات جدی انجام دهد».

روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به علت های این معضل اجتماعی افزود:« یکی از مهمترین دلایل، شیوه های فرزند پروری است. معمولا این افراد در خانواده هایی رشد پیدا می کنند که الگو و سرمشق با اخلاقی که حریم ها را از نظر عینی رعایت کنند، وجود نداشته است. همچنین خانواده هایی هستند که فقر عاطفی و هیجانی برای فرزندانشان ایجاد می کنند. به همین دلیل با مکانیزم جا به جایی برای حفظ لذت جویی و هیجانات کاذبی شبیه به گدایی لذت و هیجان خیابانی توسط ماشین های مدل بالا و گران قیمت، به دنبال ارضای این نیاز و کمبودشان هستند. این افراد به دلیل ضعف شخصیتی که در وجود آن ها نمایان است، وابسته به ابزارهایی می شوند که جلوه ای زیباتر و جذاب تر به اعمال آن ببخشد. برای مثال اگر از نظر شخصیتی ضعف دارند، متمسک به ماشین های مدل بالا می شوند و از آن طریق به عنوان یک مکانیزم دفاعی استفاده کرده و سعی می کنند که به خواسته هایشان برسند و برایشان مهم نیست که آیا حرمت دیگران شکسته می شود یا هتک حرمت انجام می شود.آن هم به دلیل پرخاشگر بودن آن هاست که می خواهند به سرعت به خواسته خود برسند. از طرفی این افراد، مزاحمت های خیابانی را تفریح تلقی می کنند و به همین دلیل به خودشان اجازه می دهند که مزاحمت های خیابانی ایجاد کنند. پژوهش ها و سوابق کیفری نشان داده است که گاهی اوقات به دلیل همین مزاحمت های خیابانی که به قصد تفریح انجام شده است، خانواده اس از هم پاشیده و بعضا بر اساس تعصب و غیرت محارم آن خانمی که مورد تعرض قرار گرفته است، منجر به قتل شده است».

دانلود مستند بیراهه با موضوع مزاحمت های خیابانی

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11916
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه