دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

دخالت خودروسازان داخلی در خصوص قوانین واردات خودرو کذب است

دبیر انجمن خودروسازان با رد شایعات مربوط به دخالت خودروسازان داخلی در خصوص موضوعات پیرامون واردات خودرو بیان داشت : خودروسازان داخلی به هیچ وجه در خصوص قوانین جدید مربوط به واردات خودرو نقش نداشته و مشغول انجام کارهای خود می باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان با رد شایعات مربوط به دخالت خودروسازان داخلی در خصوص موضوعات پیرامون واردات خودرو بیان داشت : خودروسازان داخلی به هیچ وجه در خصوص قوانین جدید مربوط به واردات خودرو نقش نداشته و مشغول انجام کارهای خود می باشند.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» افزود : تصمیم اتخاذ شده در خصوص واردات خودرو مربوط به وزارتخانه بوده و خودروسازان داخلی در آن نقشی نداشته اند چرا که دلیلی هم برای ورود به این موضوع وجود ندارد.

وی در ادامه بیان داشت : من قصد حمایت از موضوع و یا قوانینی که در این خصوص وضع شده است را ندارم اما حرف وزارتخانه نیز به دور از منطق نبوده که می گوید وقتی که پژو، رنو و برخی دیگر از برندهای خارجی که حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده اند، چگونه است که دیگر برندهای خودروسازی که فروش خوبی نیز در ایران داشته اند حاضر به اعطای نمایندگی رسمی نیستند؟

وی بار دیگر با تاکید بر این موضوع که ادعای های مطرح شده در مورد دخالت خودروسازان در این موضوع کذب است، عنوان کرد : در جلسه ای که چند وقت پیش در وزارت کشور برگزار گردید ما به عنوان انجمن خودروسازان مطرح کردیم که مخالفتی با واردات خودرو نداریم اما خود وزارتخانه تاکید داشت که این موضوع برای کشور حیثیتی شده است.

نعمت بخش تصریح کرد : موضوع مشکلات خدمات پس از فروش نیز در این مورد مطرح بود چنانکه اعطای نمایندگی رسمی به منزله تعهد شرکت مادر به وزارتخانه در خصوص خدمات ده ساله است که اگر به هر دلیل نمایندگی آن خودرو در ایران منحل شد و یا وزارتخانه از عملکرد آن نماینده ناراضی بود، شرکت مادر موظف به اعطای نمایندگی دیگر است که ادامه خدمات آن محصول را بر عهده بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : از نظر بحث کارشناسی قوانین واردات خودرو در مسیر ساماندهی واردات و حمایت از مصرف کنندگان داخلی در خصوص خدمات می باشد اما از دیدگاه انجمن خودروسازان، تولیدکنندگان داخلی به کار خود مشغول بوده و در قوانین مربوط به واردات خودرو مداخله نخواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108564
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه