میهن صنعت:

در آستانه شب یلدا، بازار آجیل و خشکبار سرد است

میهن صنعت: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین،همچنین توان پایین خرید مردم در حال حاضر بازار آجیل وخشکبار رونقی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگویی با بیان این که امسال قیمت آجیل و خشکبار افزایش نیافته است، عنوان کرد: معمولا با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌یابد، اما بعید است در شب یلدا سال جاری تقاضا به این حد برسد.

 

‌فروش فوق‌العاده آجیل و خشکبار در واحدهای صنفی منتخب

 

ارزانی ممقانی بیان کرد: به مناسبت شب یلدا فروش فوق‌العاده‌ای در واحدهای صنفی منتخب در نظر گرفته شده است که طی آن محصولات با حفظ کیفیت مطلوب، 5 درصد زیرقیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد و این تخفیف قیمت مختص شب یلداست اما در ایام عید نوروز این فروش فوق‌العاده 15 روز به طول می‌انجامد.

 

بازرسی ویژه مخصوص شب یلدا

 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تصریح کرد: تفاوت بازرسی ازواحدهای صنفی امسال با سال‌های قبل دراین است که علاوه بر نظارت بر قیمت‌ها از کیفیت محصولات نیز نظارت و بازرسی خواهد شد و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر محصولات در بازار فراوان است و کمبودی در عرضه وجود ندارد، اما به مردم توصیه می‌شود که خرید را به لحظات آخر موکول نکنند، چرا که فراوری آجیل و خشکبار زمان‌بر است.

 

فروش آجیل و خشکبار در واحدهای صنفی غیر مجاز در شب یلدا

 

ارزانی ممقانی بیان کرد: متأسفانه در بخشی از واحدهای صنفی که پروانه اتحادیه آجیل و خشکبار را ندارند، دیده می‌شود در شب‌هایی مثل شب یلدا و شب عید اقدام به فروش آجیل‌ می‌کنند.

 

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: جلوگیری از این اقدام به اداره اماکن و نیروی انتظامی مربوط است و ما بارها این مسأله را مطرح کردیم، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است، اما برای حفظ منافع، سلامت و حقوق مردم نیاز به یک حرکت ضرب‌الاجلی ‌است تا حداقل ازعید سال بعد شاهد این مسائل نباشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35594
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه