میهن صنعت :

در انبار خودروسازان چه می گذرد؟

میهن صنعت : در حالی كه برخی خبرها حاكی از اقدامات سودجویانه و احتكار خودرو در انبارهای دو غول بزرگ خودروسازی كشور بوده و معتقد است این عامل به رشد قیمت ها دامن زده است، بررسی ها از دخالت عوامل دیگری در این ماجرا حكایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، براین اساس هم اكنون حدود 70هزاردستگاه خودرو در انبارهای ایران خودرو و سایپا موجود است و یك چنین انباشتگی صحت دارد اما نكته اینجاست كه این خودروها قابل ارایه به بازار نیستند.

این امر به دلیل برخی نواقص ناشی از عدم امکان تامین به موقع برخی قطعات بدلیل مسایل تحریم است که خودروسازان در حال رفع آن از طریق اقدامات اضطراری هستند.

محمود احمدی نژاد یک هفته قبل در گفت و گوی زنده تلویزیونی با انتفاد تند از خودروسازان گفت: شنیدم که خودروها را پیش‌فروش کردند و بعد زیرش زدند و خودروها را با قیمت بالاتری می‌فروشند که این خیلی بد است.

این گفته ها باعث انتشار برخی اخبار مبنی بر این شدكه دو خودروسازبزرگ كشور با امتناع از عرضه خودروهای ساخته شده به بازار، در تلاش هستند تا مانع كاهش قیمت ها شوند. در همین ارتباط عکسی هوایی از انبار یکی از خودروسازان بزرگ نشان می داد تعداد زیادی خودرو در محوطه این خودروسازی انباشته شده است.

یک مقام آگاه در این ارتباط به خبرنگار شفاف گفت: هم اكنون حدود 50 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو و 25 تا 30 هزار دستگاه خودرو در انبارهای سایپا موجود است. این خودروها اگر چه در نگاه اول كامل و قابل تحویل به مشتری به نظر می رسند اما همگی آنها برای عرضه به بازار نیاز به نصب قطعاتی دارند كه تامین این قطعات با محدودیت هایی مانند تحریم روبرو است.

این مقام مطلع افزود: یكی از مشكلات بزرگ خودروسازان كمبود نقدینگی است، تکمیل و فروش این خودروها می تواند نقدینگی زیادی را در اختیار خودروسازان قرار دهد و مشكلات آنها را كم كند بنابراین چنانچه قطعات مورد نیاز این خودروها تامین شود و آنها بتوانند این خودروها را تکمیل و روانه بازار کنند، لحظه ای در این زمینه درنگ نخواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13412
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه