میهن صنعت :

در حق تولید کنندگان خودرو خیانت می شود

طبق پیشنهاد نمایندگان مجلس مقرر شد کمیسیون ویژه ای در خصوص حمایت از تولید ملی تشکیل شود که لازم به ذکر است این اقدام هیچگونه حمایتی از تولید ملی نخواهد کرد بلکه باعث تضعیف آن نیز خواهد شد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس گفت: طبق پیشنهاد نمایندگان مجلس مقرر شد کمیسیون ویژه ای در خصوص حمایت از تولید ملی تشکیل شود که لازم به ذکر است این اقدام هیچگونه حمایتی از تولید ملی نخواهد کرد بلکه باعث تضعیف آن نیز خواهد شد.

موید حسینی صدر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: تشکیل چنین کارگروههایی براساس سوابق گذشته هیچگونه فایده ای برای حمایت از صنعت و به خصوص صنعت خودرو کشور نداشته است زیرا نمایندگان  به بهانه تشکیل کارگروه از پیگیری های مرتبط با آن غافل می شوند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون  تولید کنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که برای تولیدکنندگان خودرو و قطعه به وجود آمده است، به نوعی در حق تولید و تولیدکننده خیانت می‌شود.

مؤید حسینی صدر با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: برخورد تشریفاتی با شعار امسال امری دور از انتظار است و مسئولان اجرایی نباید در راستای عملی شدن این شعار، از هیچ تلاشی فروگذار کنند.

 وی ضمن انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات به بخش تولید خودرو افزود: شعار امسال نشان‌دهنده یکی از معضلات اصلی کشور در بخش حمایت از تولید ملی است و پرداخت تسهیلات به تولیدکننده  از جمله خودروسازان  هم اکنون یکی از معضلات تولید است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل ستاد حمایت از تولید کار و سرمایه ایرانی توسط دولت شد و گفت:  چنین اقداماتی باید از طریق دولت صورت گیرد زیرا رئیس‌جمهور و یا معاون وی مستقیما  می توانند با تشکیل ستادی برای حمایت از تولید داخلی، به حمایت از این صنایع بپردازند وعزم ملی برای حمایت از تولید لازمه تحقق شعار امسال است.

 حسینی‌صدردر پایان گفت:: دولت می‌بایست تمام تحرک و فعالیت ملی خود را در راستای تحقق شعار امسال بکار بندد تا به 60 درصد تولیدی که در حال نابودی است، کمک شود و صنعت خودرو کشور تا حدودی به فعالیت خود امیدوار باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2284
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه