مدیرعامل ایران خودرو دیزل:

در سال جاري 5 محصول جديد توليد خواهيم كرد

میهن صنعت : مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل، در مراسم رونمايي از نخستين خودرو آتش‌نشاني كاملا ايراني آريا اعلام كرد:در سال جاري توليد 5 محصول جديد را در دستور كار قرار داده‌ايم كه شامل ميني‌بوس آرين، كاميونت سبك ال 616، اتوبوس 18 متري، يك كشنده جديد و همچ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدي يونسيان، مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در اين مراسم، رونمایی از نمونه اولیه خودرو آتش‌نشانی كاملا ايراني آريا را اقدامي ارزشمند و آن را نمونه‌اي از كار گروهي در گروه صنعتي ايران خودرو ديزل توصيف كرد كه خودرو آن در شرکت ایران خودرو دیزل و کاربری آن نیز در شرکت گواه توليد مي‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تجهيز 120 دستگاه خودرو آتش نشانی طی سال گذشته در شرکت گواه تاكيد كرد: در صورت وجود تقاضا، این آمادگی در گروه صنعتي ایران خودرو دیزل وجود دارد که اين محصول را با كاربري آتش‌نشانی و با ظرفیت تولید روزانه يك دستگاه عملياتي كنيم.

 مهدي يونسيان افزود: در تولید این محصول الزامات استانداردهای اروپایی ملاک تولید بوده و تست‌هایی که انجام گرفته بر اساس سخت‌گیرانه‌ترین تست‌ها بوده و مطمئنا مي‌تواند پاسگوي الزامات دقيق و سخت‌گيرانه موجود در سازمان‌هاي داخل كشور مانند سازمان آتش‌نشاني و شهرداري باشد.

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در ادامه اين مراسم با اشاره به اهميت استفاده از توان داخلي در توليد محصولات و با تاكيد بر اينكه در فضای کسب و کار امروز استفاده از توانمندی‌های داخلی شرکت‌ها بايدجزئي از هنر‌های مدیران شرکت‌ها باشد، اعلام كرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت گواه، ورود به بحث کاربری‌سازی است که تاکنون نمونه‌هایی از اتاق کمپرسی و تریلی را شاهد بوده ايم.

يونسيان تاكيد كرد: امروز نيز نمونه کاربری خودرو آتش‌نشانی اين شركت را شاهد هستيم که با توجه به نیاز موجود در بازار داخلي، تولید این محصول حرکت بسیار مثبت و ارزشمندی به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به نياز بازار به اين خودرو تاكيد كرد: هم اکنون نیاز زیادی به این نوع محصولات در بازار ديده شده و تقاضاهای زیادی نيز در این راستا وجود دارد. محصول آریا در واقع با همان پلتفرم خودرو واگن هود اما با اتاق جدید توليد و از سال قبل به بازار عرضه شده كه امروز هم شاهد نمونه این محصول با کاربری آتش‌نشانی هستیم.

يونسيان در ادامه با اشاره به عملكرد شركت ايران خودرو ديزل از ابتداي سال تاكنون و با بيان اينكه تولید این شرکت در سه ماهه نخست امسال 250 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است تاكيد كرد: در اين خصوص تنوع سبد محصولات را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.

وي خاطرنشان ساخت: مینی‌بوس جدید آرین در چند ماه آینده تولید و در طرح نوسازی خودروهای فرسوده استفاده خواهد شد. نمونه اتوبوس 18 متری درون شهری جدید نيز هم‌اكنون تولید و در مرحله تست قرار دارد که در صورت درخواست شهرداری ها و وزارت کشور، آمادگي توليد انبوه و عرضه آن را داريم.

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در ادامه از توليد و عرضه نسل جديد ارتقا يافته كاميون واگن‌هود در ماه‌هاي آينده و نيز مدل بنزینی وانت پیكاپ به بازار خبر داد و افزود: در خصوص تولید یک کشنده جدید نیز مذاکرات نهایی صورت گرفته و ظرف حدود سه ماه آینده تولید این خودرو آغاز خواهد شد. یک ون جدید نیز در شش ماهه دوم امسال تولید خواهد شد و عرضه کامیونت سبک ال616 در چند ماه آینده نیز در دستور کار قرار داده‌ايم.

یونسیان در ادامه با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده باری و مسافری در کشور تاكيد كرد كه شرکت ایران خودرو دیزل در تلاش است تا در شرایطی که تردد ناوگان فرسوده به لحاظ مصرف بالای سوخت هزینه زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، در بخش‌های ناوگان مسافری و باری فرسوده، ظرفیت‌های خود را فعال كرده و در طرح نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین‌شهری حضوري موثر داشته باشد.

وي ادامه داد: مطمئنا در اين زمينه حمایت های همه‌جانبه و ارائه تسهیلات مناسب به دارندگان خودروهای فرسوده می‌تواند صرفه اقتصادی مناسبي برای كشور به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=52911
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه