میهن صنعت

در نمایشگاه بین‌المللی خودروی مسکو چه می‌گذرد؟

میهن صنعت : Moscow International Automobile Salon موسوم به МIAS نمایشگاه خودرو است که هر دو سال یکبار در سال های زوج میلادی در پایتخت روسیه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از خودرو نگاران، این نمایشگاه امسال نیز در سالن های 12، 13 و 14 مرکز نمایشگاهی «کوروکاس» مسکو در حال برگزاری است و گروه صنعتی ایران خودرو نیز با نمایش سه محصول با برند ملی، شامل رانا، دنا و سورن توربوشارژ در آن شرکت کرده است.
علاوه بر ایران خودرو از جمهوری اسلامی ایران، ۵۹شرکت دیگر که در حوزه خودرو فعالیت می کنند نیز در این نمایشگاه حضور دارند. این شرکت ها که عمدتا نیز صاحب نام هستند از کشورهای آلمان، سوئیس، کره جنوبی، ازبکستان، چین، اتریش و ژاپن به مسکو آمده و در سه سالن به متراژ ۴۲هزار متر مستقر شده اند. مرسدس بنز علاوه بر در اختیار گرفتن یک سالن کامل، در فضای باز نمایشگاهی نیز برنامه های تدارک دیده است.

لادا؛ به دنبال سهم بیشتر
«لادا» در پنجاهمین سال تاسیس خود، فرصت را غنیمت شمرده و با استفاده کامل از حق و امتیاز میزبانی، حضوری پررنگ دارد.
اطلاعات دهندگان غرفه لادا در نمایشگاه مسکو می گویند که این شرکت در سال گذشته بیش از ۲۰۰هزار خودرو سواری در روسیه فروخته و با این عملکرد، سهم ۲۰درصدی از این بازار را در اختیار گرفته است. به نظر می رسد برای دبدبه و کبکبه ای که لادا در روسیه دارد، سهم ۲۰درصدی عدد قابل توجهی نباشد و خودروساز روسی در تقلای سهم بیشتری است.
اعداد و ارقام مشخص است. روسیه ۱۴۰میلیون نفر جمعیت دارد و تقاضای برای خودرو صفر کیلومتر در آن سالانه یک و نیم میلیون دستگاه خودروی سواری برآورد می شود. با این حساب لادا در نیمه نخست سال جاری میلادی هم با فروش ۱۲۵هزارتائی همچنان سهم ۲۰درصدی خود را حفظ کرده است.
«kalina»، «Largus» و «Granta» سه محصولی است که لادا در بازار این کشور دارد اما آنها را برای معرفی به بازدیدکنندگان خارجی به نمایشگاه آورده است. کمی آن سو تر اما روس ها محصولاتی را در معرض دید عموم قرار داده اند که «coming soon» آنها به حساب می آید.
مدل های جدیدی با عنوان های «X ray» «X code» و «Vesta» محصولات آینده خودروساز روسی را تشکیل داده اند که اولی و آخری تکامل یافته محصولات قبلی هستند اما لادا می خواهد «X code» را به عنوان یک خودرو جدید به بازار عرضه کند. درهای این محصول به روی بازدیدکنندگان بسته است چون چیزی در داخل این محصول جدید وجود ندارد که کسی بخواهد ببیند. مسئولان غرفه می گویند: طراحی ظاهر این خودرو نهایی شده اما تصمیم برای امکانات و بخش های داخلی خودرو هنوز نهایی نشده است!

نکته جالب دیگر در مورد «X ray» است که به گفته کارشناس مسئول لادا، این شرکت به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس، علاوه بر تغییر در طراحی سپر، آن را با تریم دو رنگ روانه بازار کرد!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=88508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه