میهن صنعت :

دسترسی به بازار های مصرف مهمترین دلیل برای انتخاب مکان احداث شرکت های خودروسازی

برای احداث شرکت های خودروسازی آیتم های مهمی وجود دارد که از جمله می توان به نیروی انسانی و نزدیکی شرکت های قطعه سازی و بازار مصرف مناسب اشاره کرد ودر صورتیکه این موارد وجود داشته باشد احداث شرکت های خودروسازی در برخی استانها ضررده نمی باشد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دسترسی به بازار مصرف را مهمترین دلیل برای احداث شرکت های خودروسازی در استانها عنوان کرد و گفت: برای احداث شرکت های خودروسازی آیتم های مهمی وجود دارد که از جمله می توان به  نیروی انسانی و نزدیکی شرکت های قطعه سازی و بازار مصرف مناسب اشاره کرد ودر صورتیکه این موارد وجود داشته باشد احداث شرکت های خودروسازی در برخی استانها ضررده نمی باشد.

حسن نژاد در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:یک خودروساز لازم است نزدیکی به دانشگاههای صنعتی  و مراکز تامین مواداولیه وارزانی نیروی انسانی را بسنجدو سپس با اقدامات کارشناسی به تولید بپردازد.

وی افزود: هم اکنون بهترین ورق های فولاد در استان اصفهان  و بیشترین قطعه سازان در تبریز مشغول به فعالیت هستند بنابراین می توان نتیجه گرفت این دو منطقه بعد از تهران  می تواند بهترین مکانها برای تولید خودرو باشند.

و ی با بیان اینکه صنعت ساخت قطعات و مجموعه هاي خودرو در استان  های مختلف  سابقه طولاني دارد گفت:

سهم كارخانجات توليد قطعات و مجموعه خودرو از كل ارزش توليدات صنعتي در استانهای مختلف بسیار بالا است وبا توجه به ميزان سرمايه گذاري انجام شده داراي جايگاه مناسبي است.

وی با بیان این مطلب که قطعه سازان و خودروسازان استانها نیازمند حمایت هستند گفت:قطعه سازان و خودروسازان برخی استانها نيازمند مراقبت و حمايت هاي برنامه ريزي شده مي باشند تا نقش و جايگاه خود را در توسعه صنعتي كشور به خوبي بيابند .

وي از انرژي ارزان ، نيروي انساني تحصيلكرده و ظرفيت هاي ايجاد شده براي ساخت قطعات ، به عنوان مزيت هاي نسبي توليد خودرو در ايران ياد كرد و افزود : هم اكنون امكان ساخت 90 درصد قطعات يك خودرو كامل و پيشرفته در كشور وجود دارد .

وی تصریح کرد:توسعه استراتژي قطعه سازي ، تأمين منابع مالي لازم براي جلوگيري از توليد قطعات خارج از استاندارد و ايجاد مراكز كنترل كيفي و بر طرف كردن قوانين بروكراسي از جمله راهكارهاي مناسب براي حمايت از اين صنعت به شمار می رود.

 وی در پایان تولید برخی خودروها را در کشور دارای توجیه اقتصادی ندانست و گفت: از آنجاییکه تولید برخی خودروها در کشورتوجیه اقتصادی ندارد و دارای تیراژ محدودی است به همین منظور امکان تولید این نوع خودرو در کشور بسیار کم است و با وجود هزینه های بالا تولید این خودروها اقتصادی به نظر نمی رسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2359
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه