میهن صنعت :

دلالان در بازار خودرو دست به کار شدند

میهن صنعت : رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل ضمن اشاره برعدم تغییر و نوسان قیمت خودرو در چند روز گذشته گفت : قیمت خودرو در دو سه روز اخیرهیچ گونه کاهشی نداشته است و همچنان اغلب خودروهای داخلی بر اساس افزایشی قیمتی که در این هفته ص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل ضمن اشاره برعدم تغییر و نوسان قیمت خودرو در چند روز گذشته گفت : قیمت خودرو در دو سه روز اخیرهیچ گونه کاهشی نداشته است و همچنان اغلب خودروهای داخلی بر اساس افزایشی قیمتی که در این هفته صورت گرفته معامله می شود.

حسن زمانی افشار، افزود : در هفته اخیر قیمت اغلب خودروهای پرفروش داخلی بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و همچنان بر همین مبنای قیمتی در بازار خرید و فروش می شوند.

وی تصریح کرد : در این شرایط به مردم توصیه می شود خودروهایی را که از تناسب قیمتی و کیفیتی بهتری برخوردارند را خریداری نمایند.

وی گفت : با وجود اعلام عدم افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط مدیران شرکتهای خودروساز تا پایان امسال اما به جهت کاهش عرضه خودرو به بازار ، احتمال افزایش قیمت خودرو در روزها و ماههای آینده بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد : در صورتی که عرضه خودرو به بازار افزایش یابد و شرکتهای خودروساز فروش ها ی جدیدی را چه به صورت نقدی و امانی داشته باشند قطعا این مساله بر قیمت خودرو در بازار تاثیر خواهد گذاشت.

وی عمده ترین افزایش قیمت در خودروهای داخلی طی هفته گذشته را مربوط به محصول اصلی سایپا اعلام کرد و گفت : ظرف هفته گذشته تا کنون قیمت انواع محصولات پراید با بیش از 10 درصد افزایش قیمت در بازار خرید و فروش می شود.

وی همچنین از افزایش استقبال و مراجعه متقاضیان به بازار خودرو خبر داد و اظهار داشت : با وجود اینکه در چند روز اخیر خریداران زیادی به نمایشگاهها مراجعه می کنند اما اغلب نمایشگاه داران به دلیل عدم عرضه خودرو و احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی از تحویل خودرو به مشتریان امتناع می کنند.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در خصوص برخورد اتحادیه با نمایشگاه داران متخلف ، اظهار داشت  : در صورتی که اتاق اصناف اختیاراتی را به اتحادیه نمایشگاه داران محول کند ، اتحادیه نیز با فروشندگان متخلف در این جریان برخورد خواهد کرد.

افشار در ادامه در خصوص وضعیت بازار خودرو در آینده ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر نمی توان نظری قطعی در خصوص آینده بازار خودرو عنوان کرد چرا که هر گونه افزایش و یا حتی کاهش بستگی به میزان تولید و عرضه خودرو به بازار دارد.

وی همچنین از تاثیر بازار خودروهای داخلی بر قیمت خودروهای وارداتی خبر داد و به خبرخودرو گفت : با افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر ، بازار خودروهای وارداتی نیر متاثر از این جریان با افزایش قیمت بسیار کمی مواجه شده است اما این امر مانع از خرید و فروش در این بازار نشده است و بازار خودرهای وارداتی تا حدودی رونق گرفته است .

وی تصریح کرد : با خروج رکود از بازار خودرو و افزایش متقاضیان ، متاسفانه تعدادی از دلالان نیز به بازار خودرو ورود کرده و بازار دلالی و واسطه گری رونق گرفته است که این مساله اصلا برای وضعیت بازار خودرو شرایط خوبی نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29631
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه