علی‌رغم وعده قبلی

دلیل قطعی تصادف آزادراه تهران قم از سوی وزارت راه اعلام نشد

میهن صنعت : علی‌رغم وعده قبلی وزارت راه، علت یا علل قطعی وقوع تصادف دو اتوبوس در آزادراه تهران-قم ، امروز نیز اعلام نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی‌رغم آنکه وزارت راه وعده داده بود امروز پس از برگذاری سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره بررسی علل وقوع تصادف دو اتوبوس در آزادراه تهران-قم ، وزیر راه و شهرسازی علت یا علل بروز قطعی این حادثه را برای مردم تشریح کند اما هیچ توضیحی از سوی وزیر راه در این باره ارائه نشد.

در پی وقوع تصادف دو اتوبوس در آزادراه تهران-قم و شعله‌ور شدن اتوبوس‌ها پس از برخورد با یکدیگر، بسیاری از مسافران این دو اتوبوس در آتش سوختند به طوری که اجساد آنها هم قابل شناسایی نبود.

این حادثه ساعت 22:45 روز 18 شهریور رخ داد و جان 44 تن از هموطنانمان را گرفت.

وزارت راه مأمور پیگیری رخ دادن این حادثه شد و وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرد: ‌هیئتی سه نفره مستقل از همه دست‌اندرکاران جاده‌ای را مأمور کرده‌ام که گزارش مستقلی در این‌باره تهیه کنند؛ این هیئت سه پیرمرد با تجربه هستند که سال‌ها در حوزه ایمنی و ترافیک ایران کار کردند که در این‌باره گزارش مستقلی برای من تهیه کرده‌اند.

آخوندی با اشاره به تشکیل دو جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور همه ارگان‌های دست‌اندرکار جاده برای این حادثه، گفته بود: هنوز به نتیجه قطعی درباره علت وقوع حادثه نرسیده‌ایم اما تا 15 مهر‌ گزارش کاملی به مردم ارائه می‌دهم.

به هر حال تاریخ 15 مهر‌ماه آمد و رفت اما تحقیقات درباره این حادثه به نتیجه‌ای نیانجامید تا اینکه این‌بار عباس آخوندی روز 30 مهرماه و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان راهداری، در پاسخ به سؤال فارس از انتشار گزارش رسمی علت وقوع تصادف آزادراه تهران-قم تا روز ششم آبان‌ماه خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره نتایج بررسی علل وقوع تصادف اخیر آزادراه تهران ـ قم، گفت: تاکنون 2 جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در این باره تشکیل شده است؛ جلسه سوم آن دوشنبه  (ششم آبان) تشکیل می‌شود و گزارش رسمی آن را همان دوشنبه منتشر می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28214
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه