میهن صنعت :

دلیل گرانی لوازم یدکی چیست؟

میهن صنعت : تولید‌کننده برتر کشوری گفت: کاهش قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو‌ها در سطح کشور با ثابت شدن نرخ ارز و دلار در سطح کشور امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس، محمدرضا نوری در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در اصفهان با بیان اینکه حضور فعالان اقتصادی و صنعتی در چنین نمایشگاه‌هایی سبب معرفی تولیدات آنها به مردم می‌شود، اظهار کرد: مردم باید با برند‌های داخلی آشنا شوند چرا که ایران در زمینه صنعت خودرو از برند‌های معتبر و معروفی برخوردار است.

وی افزایش نرخ مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو را مشکل اکثر واحد‌های تولیدی دانست و اضافه کرد: تمام مواد لاستیکی مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو وارداتی است و افزایش نرخ ارز یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ این مواد به شمار می‌رود.

تولید‌کننده برتر کشوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در زمینه تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو به خودکفایی کامل دست پیدا کند، تصریح کرد: کاهش قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو‌ها در سطح کشور با ثابت شدن نرخ ارز و دلار در سطح کشور امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان باید ارز مرجع را برای خرید مواد اولیه وارداتی در اختیار تولید‌کنندگان قرار بدهند، ادامه داد: در حال حاضر واحد‌های تولیدی برای ادامه فعالیت‌های خود ناچار به خرید ارز آزاد هستند و بالا بودن نرخ ارز آزاد هزینه‌های تمام‌شده کالای تولیدی را چند برابر می‌کند.
نوری با اشاره به اینکه قطعات یدکی خودرو‌ها از کالا‌های مصرفی است، تاکید کرد: مردم نیز چاره‌ای جز خرید این محصولات ندارند و در حال حاضر به دلیل افزایش چند برابری قیمت قطعات یدکی خودرو‌ها تقاضای مردم برای خرید این کالا‌ها کاهش داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12306
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه