میهن صنعت:

دوئل چارجر و مرسدس E63، مهندس یا ورزشکار؟

میهن صنعت: وقتی برای سوپرسدان چارجر هلکت به دنبال یک حریف اروپایی بودیم، باز هم مرسدس بنز بود که داوطلب این دوئل شد. هرچند ب‌ام‌و M5 هم در چنین ساحتی قرار می‌گرفت و هر نتیجه‌ای برای بنز کسب شود، برای آن هم قابل دستیابی خواهد بود.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat


دوئل شماره ۶: دوج چارجر SRT هل‌کت در مقابل مرسدس‌بنز E63 AMG S

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از پدال اگر هل‌کت قبلی نظر شما را به خود جلب نکرده، در اینجا یک مدل کاربردی‌تر و خانوادگی‌تر «چارجر» را داریم. چارجر  در مدل جدید ظاهر بسیار بهتری پیدا کرده است تا جایی که می‌توان گفت که یک سالون اسپورت خانوادگی جذاب است. ولی از زوایای دیگر که به آن نگاه کنیم، به زیبایی و پرداخت به کار رفته در رقبای اروپایی مانند E63 AMG، ب‌ام‌و M5 و یا جگوار XFR-S نیست.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat


مهمترین ویژگی این خودرو، همان پیشرانه‌‌ای است که در چلنجر SRT هل‌کت به کار رفته است؛ به این معنا که از همان موتور سوپرشارژر HEMI V8 با ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور در آن استفاده شده است. شتاب چارجر نیز کمایش مانند چلنجر است و حدود ۳/۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان لازم دارد.

2015 Dodge Charger SRT Hellcat

2015 Dodge Charger SRT Hellcat


البته چارجر نسبت به چلنجر اندکی هزینه بیشتری دارد و باید برای داشتن آن هزینه‌ای برابر ۶۳۹۹۵ دلار بپردازید. در همین حال، اگر ۲ در اضافه را درنظر بگیرید، این قیمت بالاتر چندان هم غیرمنصفانه نیست.

اگر سری به وب‌سایت دوج بزنید، می‌بینید که در مورد چارجر SRT هل‌کت نوشته‌‌اند که:

قدرتمندترین و سریعترین و چابک‌ترین سدانی که تاکنون ساخته شده است.

البته حداقل در مورد عنوان «سریعترین» در این تعریف اندکی شک وجود دارد. یک رقیب اروپایی وجود دارد که می‌تواند این عنوان را به چالش بکشد. این در حالی است که پیدا کردن یک مدل قدرتمند هم‌سطح به جز مدل‌های ساخت برابوس، تقریباً غیرممکن است.

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG


مرسدس‌بنز E63 AMG S از یک موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو استفاده می‌کند که برای آن قدرتی به اندازه ۵۸۵ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو به لطف سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک فورماتیک، در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته شاید در اینجا، با انتخاب سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اندکی در مقایسه ناعدالتی صورت گرفته باشد، ولی باید درنظر داشت که هیچ چیز دیگری نمی‌توانسته به این صورت با چارجر رقابتی نزدیک داشته باشد.

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG

Mercedes-Benz E63 S AMG


در همین حال، مرسدس زیبایی بیشتری دارد و طراحی جذاب‌تری در داخل نیز دارد و چابک‌تر است. دوج برای چارجر یک سواری بهتر نسبت به چلنجر درنظر گرفته است و سیستم تعلیق نرم‌تری برای آن استفاده کرده است. همچنین سیستم گیربکس ۷ سرعته AMG اسپید شیفت MCT بسیار سریع‌تر عمل مي‌کند. می‌توان انتظار داشت که مرسدس‌بنز پس از رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت همچنان فاصله خود را از چارجر حفظ کند. البته بدیهی است که در حالت عملکرد حداکثر از این دو مدل، این چارجر است که برنده از زمین بیرون می‌آید.

و امّا قیمت‌ها؛ قیمت چارجر هل‌کت همانند «چلنجر» وضعیت بسیار خوبی دارد. این در حالی است که مرسدس‌بنز E63 AMG S قیمتی برابر ۱۰۰۶۰۰ دلار دارد که با توجه به شرایط خودرویی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، چندان هم بد نیست. یک سالون متوسط پرمیوم AMG که عملکردی بسیار خوب در مسیرهای طولانی دارد و دارای ظاهری جذاب و سواری مناسب است. مرسدس‌‌بنز در حالت کلی، وضعیت بهتری دارد و تنها ۳۶ هزار دلار نسبت چارجر گران‌تر است. در این حالت، باید بدانید که از یک خودرو چه می‌خواهید؛ اگر جایگاه، کیفیت ساخت و پرستیژ مدّنظرتان است، همه را در E63 پیدا خواهید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=68752
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه