میهن صنعت :

دودزا بودن بخش قابل توجهی از خودروهای دارای برگه معاینه فنی

میهن صنعت : معاون آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد خودروهای پایتخت دارای برگه معاینه فنی هستند و تنها 15 درصد از خودروهایی که در حال تردد در سطح شهر هستند فاقد برگه معاینه فنی می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد خودروهای پایتخت دارای برگه معاینه فنی هستند و تنها 15 درصد از خودروهایی که در حال تردد در سطح شهر هستند فاقد برگه معاینه فنی می باشند.

سرهنگ مراد مرادی با اشاره به دودزا بودن بخش قابل توجهی از خودروهایی که دارای برگه معاینه فنی می باشند اظهار داشت: در این راستا باید نظارت بیشتری بر مراکز معاینه فنی و اصلاح استاندارد آلایندگی در این مراکز صورت گیرد.

وی در خصوص آلودگی هوا و معاینه فنی خودروهای در حال تردد در سطح شهر افزود: براساس آمارهای به دست آمده 43 درصد از خودروهای در حال تردد در سطح شهر دارای برگه معاینه فنی می باشند و 42.5 درصد از خودروهای سواری در سطح شهر تهران مدل تولید و ساخت آن ها کمتر از 5 سال است و طبق قانون این خودروها نیازی به معاینه فنی نخواهند داشت.

معاون آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به نحوه برخورد پلیس با خودروهای دودزا خاطرنشان کرد: در صورت دودزا بودن خودرو ضمن اعمال قانون خودروی دودزا فک پلمپ شده و به تعمیرگاه مجاز هدایت خواهد شد همچنین راننده آن نیز به مبلغ 30 هزار تومان جریمه می گردد.

مرادی با اشاره به میزان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی می باشند به مبلغ 20 هزار تومان جریمه می شوند همچنین میزان عملکرد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در 9 ماهه سال جاری حدود 70 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرخودرو وی برای کاهش آلایندگی هوا تصریح کرد: در حال حاضر همه شهروندان برای کاهش آلایندگی باید مشارکت جمعی داشته باشند و از تردد و سفرهای غیر ضروری با وسایل شخصی پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79238
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه