میهن صنعت:

دولت دست دوستی به همه جریان‌های سیاسی و مذاهب کشور می‌دهد

میهن صنعت: سخنگوی دولت گفت: اساسا تفکیک بین شیعه و سنی و این‌که این دو را جدا از هم فرض کنیم به بیراهه رفتن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه 27 دی ماه در جشن بزرگ وحدت که در مسجد حاج ‌آقا شرفی پره ‌سر شهرستان رضوانشهر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و با تاکید بر این‌که «باید اتحاد بین مسلمین حفظ شود» اظهار کرد: باید این وحدت را که پس از 1400 سال به ما رسیده حفظ و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

 

وی افزود: مجموعه آموزه‌های بزرگ اسلام در پیروی از قرآن و رسول خداست، خداوند در قرآن کریم تنها راه سعادت، رشد و ارتقای انسان را الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) بیان می کند.

 

وی با اشاره به این‌که «اتحاد و برادری و اعتلای اسلام خواست همه رهپویان اسلام ناب محمدی (ص) است» گفت: برای اعتلای اسلام نیازمند وحدت بین همه مسلمانان هستیم. اساسا تفکیک بین شیعه و سنی و این‌که این دو را جدا از هم فرض کنیم به بیراهه رفتن است، امروز در چارچوب کشور برای اعتلای منافع و رشد و پیشرفت راهی جز وحدت نداریم، اتحاد و انسجام همه نیروهای سیاسی در حول محور مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید است.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: وحدت، اتحاد، انسجام و برادری خواسته ما از همه جریان‌های سیاسی است. اکنون در این مقطع زمانی دست دوستی به سوی همه جریان‌های سیاسی دراز می‌کنیم و برای حفظ منافع ملی هیچ راهی جز اتحاد بین همه احزاب، گروه‌ها و مذاهب در کشور نداریم.

 

وی با اشاره به این‌که «دولت تدبیر و امید در دیدگاه خود هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیست» گفت: همه باید در کنار هم باشیم تا با این اتحاد و همدلی بتوانیم به مردم خدمت کنیم و هر کسی که به اسلام واقعی پایبند باشد جایی برای نفاق قائل نیست.

 

وی تصریح کرد: در خرداد ماه امسال ملت ایران با اتحاد خود حماسه عظیمی را رقم زدند که باید قدردان این ملت بود.

 

به نقل از ایسنا نوبخت با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز بین شیعه و سنی در گیلان خاطرنشان کرد: رفتار مسوولین باید به گونه ای باشد تا مبادا مردم احساس کنند که تفاوتی بین آن‌ها قائل هستیم. با تاسی از فرهنگ نبوی مساجد نباید فقط محلی برای عبادت باشد بلکه باید پایگاهی برای رسیدگی و حل مشکلات مردم باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه