"اختصاصی میهن صنعت"

دولت یازدهم به دنبال تبلیغات و عوام فریبی نیست

دولت یازدهم در حالی شروع به کار کرد که کشور در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دادشت و تحریم های و قطعنامه های متعدد باعث شده بود که وضعیت کشور در تمامی بخش های دچار تزلزل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معصومه ابتکار پنجشنبه هفته ی گذشته با حضور در برنامه دورهمی در خصوص روند دولت در پسابرجام و گام های موثر برداشته شده توضیحاتی داد.

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد : دولت یازدهم در حالی شروع به کار کرد که کشور در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داشت و تحریم های و قطعنامه های متعدد باعث شده بود که وضعیت کشور در تمامی بخش های دچار تزلزل شود.

وی ادامه داد : می دانیم که سوال عمومی بیشتر مردم کشورمان این است که در پسابرجام چه اتفاقی افتاده است و وضعیت اقتصادی کی بهتر خواهد شد اما نباید از این نکته غافل شویم که تاثیرات کارهای انجام شده در سطح های کلان کشور، به زمان نیازمند است.

نباید کتمان کنیم که تحریم ها تاثیرات منفی شدیدی بر اقتصاد کشور گذاشته بود و رفع این همه موانع به تلاش مستمر دولت نیاز داشت.برجام اتفاق بزرگ کشور بود که رسیدن به این اتفاق کار آسانی نبود.باید با حفظ وجهه کشور و همچنین در نظر گرفتن منافع دو طرف به نتایج خوبی می رسیدیم که در سایه راهنمایی های رهبری و تلاش بی وقفه دولت، این مهم حاصل شد.

وی افزود : تاثیرات برجام و به دنبال آن رونق اقتصادی کشور در پسابرجام می بایست اساسی باشد اما اگر قرار است ماننده گذشته صرفا تبلیغاتی عمل شود و به صورت مقطعی تاثیراتش را تبلیغات گونه به خورد جامعه دهیم، مشکلاتی نظیر طرح یارانه ها رخ خواهد داد و باید پرسید که طرح های اینچنینی چه مقدار در وضعیت اقتصاد، اشتغال و مشکلات زیربنایی کشور تاثیرگذار گذاشته است؟!!

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد : جایگاه هم اکنون ایران در مناسبت های بین المللی از تاثیرات برجام است و نباید گذشته را از یاد ببریم که در چه وضعیتی قرار داشتیم. دولت در طی سه سال فعالیت خود بسترسازی مناسبی جهت ورود سرمایه گذاران خارجی کرده که از مهمترین اتفاقات برجام است.

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت» وی با اشاره به توجه ویژه دولت در خصوص اشتغال عنوان کرد : اشتغال معضل بزرگ کشور بود که دولت تمام تلاش خودرا در این زمینه خواهد کرد.رونق صورت گرفته در حوزه گردشگری و اتفاقات خوب صنعت گویای این موضوع هستند اما انتقادات غیرمنصفانه که بیشتر جنبه ی عوام فریبی دارد در پاره ای مواقع باعث می شود که زحمات و کارهای دولت به چشم نیاید و این عادلانه نیست.

ابتکار افزود : شرایط بسیار پیچیده است و دولت می بایست در مرحله اول در سطح های کلان به رفع مشکلات می پرداخت که به حمدالله در این زمینه موفق بود.برنامه دولت عبور از این مرحله سخت است و در این زمینه به همراهی و درک مردم نیازمندیم که تاکنون نیز اینگونه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : لمس تاثیرات برجام در سطوح مختلف جامعه نیازمند زمان بیشتر است چرا که تقسیم شدن تاثیرات مثبت آن در لایه های مختلف جامعه با توجه به عمق مشکلات به وجود آمده در یک بازه زمانی بیشتر امکانپذیر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95248
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه