دومین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد

طبق آیین نامه مجلس در صورتی که مجلس در جریان پرسش و پاسخ از وزیران سه مرتبه از اظهارات وزیر مربوطه قانع نشود شرایط استیضاح وی در مجلس فراهم می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در خصوص علت عدم اخذ معوقات بانکی به خصوص از افرادی که تسهیلات سنگین دریافت کرده اند قانع نشدند و مجلس نهم دومین کارت زرد را به وزیر اقتصاد داد.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از مهر، بررسی سوال احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم از سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در جلسه علنی روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

علل عدم اخذ معوقات بانکی به خصوص از افرادی که تسهیلات سنگین دریافت کرده اند و مهلت پرداخت آن پایان یافته است سوال نماینده قم از وزیر اقتصاد بود.

حسینی در پاسخ به این سوال گفت: بحث مطالبات معوق در دولت آقای احمدی نژاد افشا شد و از روزهای اول که ما وارد شدیم صورت های مالی بانک ها را شفاف کردیم و این اولین گام برای وصول مطالبات معوق بود.

وی افزود: مطالبات معوق طبقه بندی های زیادی دارد اما چیزی از نظر سیستم اجتماعی اقتصادی نگران کنده است همان دانه درشت ها هستند، یک گروه آنها دولتی هستند مثل شرکت پشتیبانی امور دام، ایران خودرو وسایپا که حدود 6 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 10 درصد کل معوقات بدهکارند اما یک گروه صنعتگران خصوصی هستند که بدهی بانکی کلان دارند و بانک ها بلا استثنا برای همه آنها اقامه دعوا کرده اند و ما همه را به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس فرستادیم.

در پایان سخنان حسینی، امیرآبادی اعلام کرد که ا ز اظهارات وزیر قانع نشده و بهتر است که توضیحات وزیر به رای مجلس گذاشته شود.

نمایندگان مجلس با 81 رای موافق، 103 رای مخالف و 30رای ممتنع از 228 نماینده حاضر اعلام کردند که از اظهارات وزیر قانع نشدند.

این دومین کارت زرد مجلس نهم به وزیر اقتصاد است.

طبق آیین نامه مجلس در صورتی که مجلس در جریان پرسش و پاسخ از وزیران سه مرتبه از اظهارات وزیر مربوطه قانع نشود شرایط استیضاح وی در مجلس فراهم می شود.

به گزارش مهر، متن کامل پرسش و پاسخ انجام شده در جلسه علنی روز یکشنبه متعاقباً منتشر می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8936
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه