میهن صنعت :

دویچه وله: ترکیه و بلژیک ۵ نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساخت

میهن صنعت : کنسرسیوم مشترکی میان ترکیه و بلژیک قرار است در ایران ۷ نیروگاه حرارتی به ارزش ۳ میلیارد دلار احداث کند. این اولین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تولید برق است. فاز اجرایی این پروژه از ۳ ماه دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، و به نقل از دویچه وله، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران، اعلام کرد که دو کشور ترکیه و بلژیک با همکاری یکدیگر ۵ نیروگاه حرارتی در ایران خواهند ساخت.

 

این مقام مسئول با اعلام این‌که "کنسرسیوم مشترکی" میان بلژیک و ترکیه برای این پروژه‌ی عظیم شکل گرفته است، تاکید کرد که این "اولین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی" در بخش تولید نیروی برق حرارتی در ایران است.

 

طرزطلب در گفت‌وگو با "ایرنا" اعلام ارزش این پروژه را نزدیک به ۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که نیروگاه‌ها "ترکیبی" و مشتمل بر توربین گاز و بخار خواهند بود.

 

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که قرار است با همکاری این کنسرسیوم بلژیکی و ترک ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی برق کشور اضافه شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=84115
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه