به نام شهدابه كام...

دو تجمع اعتراضی در وزارت صنعت طی یک روز

صبح روز گذشته دو تجمع اعتراضی در ساختمان شماره یک و شماره دو وزارت صنعت،معدن و تجارت در اعتراض به برخی قوانین و مقررات و عدم پرداخت حقوق و دستمزد برپا شد که با توجه به سکوت خبری در این خصوص واکنشی در این حوزه شنیده نشد.

روز دوشنبه دو تجمع اعتراضی در ساختمان شماره یک و ساختمان شماره دو وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار شد که هر دو اعتراض با وعده مسئولین برای حل مشکلات روبرو شد.
به گزارش خبرنگار قانون،تجمع اول که از سوی کارگران صنایع فلزی ایران در ساختمان شماره دو وزارت خانه برگزار شده بود جمعی از کارکنان این مجموعه که توسط بخش خصوصی اداره می شود در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و معوقات خود به این وزارتخانه دادخواست برده بودند که دست آخر با وعده صالحی نیا معاون وزیر صنعت،معدن ،تجارت مقرر شد تا وزارتخانه در این خصوص همکاری کند.
بر اساس این گزارش صنایع فلزی ایران در بحران مالی به سر می برد و بدهی های معوق سنگینی دارد و چند ماهی است حقوق کارمندان خود را نپرداخته است.
در این باره شنیده می شود که حدود 250 نفر از کارمندان این شرکت اخراج و یا تعدیل شده اند و اعتراض های این کارگران به جایی نرسیده است.

اعتراض فرزندان شهدا
همچنین بر اساس این گزارش در اعتراض دیگری که در ساختمان شماره یک وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار شده بود جمعی از فرزندان شهدای مشغول در شرکت ایران خودرو دراعتراض به عدم اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دست به اعتراض و تجمع در ساختمان این وزارتخانه زدند.
یکی از اعتراض کنندگان به این رویه در گفت و گو با قانون با اشاره به مصوبه 6 بندی حمایت از فرزندان شهدا که در سال 89 به تصویب مجلس رسیده است گفت:186 فرزند شهید در شرکت ایران خودرو مشغول به کار هستند اما این شرکت به بهانه اینکه خصوصی است این قانون مصوب را اجرا نمی کند و حمایت هایی که در قانون باید از فرزندان شهدا انجام می شد را نادیده گرفته اند.
وی ادامه داد:اعطای حق ایثارگری،سنوات بیمه ، پرداخت کسری بیمه و مالیات ،ارتقای سالانه و حق آموزش موضوعاتی است که در قانون برای فرزندان شهدا دیده شده است اما به ما اعطا نمی شود و با پاسکاری های اداری کسی پاسخگوی ما نیست.
نماینده فرزندان شهدای ایران خودرو در خصوص خواسته های اعتراض کنندگان هم اینگونه توضیح داد:تا پیش از تصویب این قانون در مجلس هیچ فرزند شهیدی درخواستی اضافه نداشت و هم اکنون نیز ندارد،ما می گوییم اگر حقی قانونی به نام فرزندان شهدا مصوب مجلس شده است و شرکت ها هم در بیلان های مالی آخر سال خود بابت آن معافیت مالیاتی و تخفیف می گیرند باید به فرزندان شهدا داده شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکانات در مقابل امکانات سایر همکارانتان عادلانه خواهد بود به این موضوع  تاکید کرد:فرزندان شهدا بیش از حق قانونی خود نمی خواهند و می گوییم اگر این ردیف بودجه وجود دارد،چرا طی یک سال و نیم گذشته به ما پرداخت نشده است و اگر هم هم وجود ندارد چرا چنین قانونی را مصوب کرده اند و اعلام رسمی شده است و این در حالی است که هیچ مزیتی بیشتر نسبت به سایر کارمندان ایران خودرو به ما داده نشده است. 
وی با اشاره به مشکلات معیشتی این روزها ادامه داد: نباید اینگونه باشد که قانونی به اسم شهدا و فرزندان شهدا مصوب شود اما چیزی به این عزیزان اعطا نشود و به اسم فرزندان شهدا باشد و به کام دیگران شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس می بایست 6 بند ذیل برای فرزندان شهدا اجرایی می شد که تا کنون انجام نشده است:
1-حق ایثارگری:مبلغی که برای جانبازان 50 درصد به بالا پرداخته می شود (طبق بند "ک" برنامه پنجم ) باید برای فرزندان شهدا هم در نظر گرفته شود زیرا از سال 89 فرزند شهید هم معادل جانباز 50 درصد در نظر گرفته شده است.
2-سنوات بیمه:طبق قانون تامین اجتماعی فرزندان شهدا باید 8 سال زودتر بازنشسته شوند
3- پرداخت کسیری بیمه ،مالیات برای فرزندان شهدا از طرف سازمان و یا مجموعه .
4-انتقال فرزندان شهدا از بخش تولیدی به بخش ستادی
5-ترفیع و ارتقای سالانه فرزندان شهدا خارج از سهمیه و اعمال حقوق و امتیاز شغلی به فرزندان شهدا دو گروه بالتر از مدرک تحصیلی.
6-حق آموزش:آموزش فرزندان شهدا باید در موقعیت ،ماموریت آموزشی باشد و آنها بتواننند در موقعیت ماموریت آموزشی در حین کار تحصی کنند و امکان رجوع به دانشگاه با حقوق و مزایا را داشته باشند.
وی افزود:درخواست اعمال قانون داریم و می خواهیم قوانین دفع شده اجرا شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=574
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه