میهن صنعت :

رئیس قطاری شغل پچیده‌ای است

مدیرعامل شرکت رجا در گردهمایی رؤسای قطار گفت: شغل رئیس قطاری شغل پیچیده و چند بعدی است و رئیس قطار باید از وجوه مختلف فنی تا مسائل روانشناختی آگاهی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد رجبی با اشاره به مشکلات و سختی‌های شغل رئیس قطاری گفت: تشخیص ویژگی‌های مسافران و برخورد مناسب با این همه سلیقه و تفاوت به لحاظ روانشناسی کار سختی است که هوشمندی و مدیریت بالایی را می‌طلبد.  

وی ضمن اشاره به مشکلات متعدد شغل رئیس قطاری اظهار کرد: روسای قطار باید تلاش کنند با دانش و کسب مهارت‌های لازم و استفاده حداکثری از توان خود، خدمات مناسب و درخور شأن مسافر  ارائه دهند.  

مدیرعامل رجا افزود: تمام مسؤولیت‌های رجا در خط مقدم خدمات‌رسانی بر عهده‌ رئیس قطار است و رؤسای قطار رسولان سازمانی ما در قطار هستند، لذا ضرورت عمل به انضباط سازمانی امری حتمی است.

رجبی با اشاره به ضرورت داشتن انضباط کاری گفت: شغل رئیس قطاری ناخودآگاه با بحران همراه است، بنابراین داشتن تحمل بالا، سعه‌ صدر و پاسخ‌گویی مناسب، مدیریت به هنگام اتفاقات، سوانح، تأخیرها، شکایات و انتقادهای مسافران از ویژگی‌های این شغل در شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با تولید کنندگان داخلی و مذاکرات با شرکت‌های خارجی اظهار کرد:‌ علی‌رغم محدودیت‌های مالی و منابع، برای توسعه‌ی ناوگان، بازسازی، بهسازی و نوسازی ناوگان قدم‌های مناسبی برداشته شده است که امیدواریم ثمره آنها را در آینده نزدیک ببینیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=101845
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه