میهن صنعت:

رئیس کمیسیون صنایع: در واردات خودرو منافع ملی کشور مدنظر قرار گیرد

میهن صنعت: رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت خودروهای وارداتی به کشور گفت که در واردات خودرو باید منافع ملی کشور مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از ایسنا رضا رحمانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برای واردات خودرو ما باید ببینیم منافعمان در کجاست. ما در سیاست خارجی با برخی کشورها مثل رژیم صهیونیستی رابطه‌ای نداریم و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و روابط ما با برخی کشورها مثل آمریکا هم محدودیت‌هایی دارد اما بقیه کشورها تفاوت چندانی ندارند.

وی افزود: در بخش خودروسازی ما باید شروطی را از جمله استفاده از توان ساخت داخل، تنوع، کیفیت و تصاحب بازارهای صادراتی منطقه لحاظ کنیم و فرمولی تعیین کنیم که هر کشوری بیشتر این منافع را برای ما تأمین کرد به سراغ آن کشور برویم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در حال حاضر این موارد به صورت کامل رعایت نشده چرا که اگر می‌شد پژو باید خودرویی را در ایران تولید می‌کرد که در فرانسه تولید می‌کند در حالی که الان خودرویی که در فرانسه از رده خارج است در ایران تولید می‌شود.

رحمانی با اشاره به نامه خود به وزیر صنایع و خودروسازان برای رعایت معیارهایی در واردات خودرو، تصریح کرد: ما باید این ملاک و معیارها را در قراردادهای آتی لحاظ کنیم. فرقی نمی‌کند از ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، مالزی یا چین خودرو وارد می‌کنیم اما کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر ما در ز مینه واردات خودرو خوب و مسئولانه عمل کنیم می‌توانیم بین کشورهای مختلف رقابت ایجاد کنیم چرا که به هر حال ایران بازار بزرگی است و آنها نمی‌توانند بازار کشور ما را نادیده بگیرند.

نماینده مردم تبریز در پایان با تأکید بر این‌که نباید برای واردات خودرو کانال انحصاری ایجاد کرد نیز گفت: ما باید به سراغ کشورهایی برویم که منابع ما را تأمین می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=59757
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه