میهن صنعت :

رابطه مصرف مداوم ظروف یکبار مصرف با سرطان کبد

میهن صنعت : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: استفاده دراز مدت از ظروف یکبار مصرف سبب ابتلا به سرطان کبد و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: استفاده دراز مدت از ظروف یکبار مصرف سبب ابتلا به سرطان کبد و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

 

منطقه مازندران، دکتر حسن اشرفیان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف وارد زندگی مردم شده است، اظهار کرد: این ظروف از پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه به نام مونور تهیه و سبب ایجاد سرطان می‌شود.

 

وی ادامه داد: ظروف پلی استایرن شفاف برای نوشیدنی‌های سرد ساخته می‌شود لذا ریختن مواد داغ مانند چای در آن بسیار خطرناک است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: مواد غذایی داغ در ظروف یکبارمصرف با رنگ روغن شفاف به دلیل ضعیف بودن سبب آزاد شدن مونور می‌شود.

 

اشرفیان تصریح کرد: ضرر ظروف یکبار مصرف پلی استایرن در هنگام مصرف مواد نوشیدنی اسیدی و چرب مانند نوشابه و کاکائو بسیار بیشتر از

مصرف چای داغ است.

 

وی با تاکید بر اینکه از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در ماکروویو استفاده نشود، گفت: از این ظروف به خصوص برای غذاهای حاوی روغن و چربی استفاده نشود چراکه گرما باعث ترکیب پلاستیک و روغن شده و در نتیجه سم دیوکسین می‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در صورتی که اب بیش از 6 ماه در بطری آب آشامیدنی نگهداری شود، آلوده می‌شود، گفت: خانواده ها باید از استفاده مکرر این ظروف برای نگهداری آب در یخچال خودداری کنند.

 

اشرفیان هشدار داد: همچنین از یخ زدن بطری‌های یکبار مصرف باید خودداری شود زیرا سبب ابتلا به سرطان می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13991
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه