میهن صنعت :

رانا درمدل لوکس و هاچ بک هم می آید

میهن صنعت : در نقشه راه توسعه رانا، طراحي و توليداین خودرو در ابعاد بزرگ تر و قرار گرفتن دركلاس‌هاي بالاتر برنامه‌ريزي شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سيداحمد مديرقمی مديرمهندسي مرکز طراحی و توسعه محصولات جدیدايران خودرو ضمن بيان اين مطلب افزود: طراحي و توليد رانا سبب ايجاد پلتفرم جديدي شد كه مي تواند محور توسعه و ارايه محصولات جديد ايران خودرو باشد.

 وي افزود: هم اكنون طراحي، ساخت و توليد بدنه، موتور و سيستم هاي برق و الكتريكي رانا كاملا مستقل و تحت مالكيت ايران خودرو است.

 وي گفت: سرمايه گذاري كلاني براي توليدسيستم هاي برقي و مالتي پلكس 206 صرف شده كه با توسعه آن در محصول رانا نيز از اين سيستم بهره برداري مي شود.

 مدير مهندسي مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو، شباهت ظاهري رانا با 206 صندوق‌دار را رد و خاطرنشان كرد: رانا استايل بهينه مدنظر مشتري ايراني است. اين خودرو نسبت به 206 صندوق‌دار در بخش محفظه موتور داراي ابعاد بزرگ‌تري است كه علاوه بر زيبايي بصري موجب تناسب خودرو شده است.

 وي افزود: صندوق اين خودرو نيز مطابق با سليقه مشتريان و پاسخ‌گوي نيازمندي هاي خانواده ايراني است.

 مديرقمي گفت:‌ رانا خودرويي در كلاس B و C است و با توجه به ويژگي هاي فني مي تواند پايه اي براي توليد محصولات جديد در اين كلاس باشد.

مديرقمي از طراحي محصولات ديگر بر پايه پلتفرم رانا خبر داد و افزود: توليد راناي هاچ بك و راناي لوكس از جمله محصولاتي است كه به زودي به بازار عرضه خواهد شد. وي همچنين از توليد رانا با موتور سري EF و گيربكس اتوماتيك در آينده اي نزديك خبر داد و خاطرنشان كرد: مالكيت معنوي اين محصول از آن ايران خودرو بوده و پروژه هاي توسعه اي ديگري نيز براي آن در آينده درنظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: طي دو سال آينده اين پلاتفرم ( رانا )با ظاهر و ابعاد كاملا جديد به بازار عرضه خواهد شد.

مديرقمي درباره راناي لوكس اظهار داشت: اين خودرو با اعمال تغييرات در بخش هاي برق و الكترونيك، بخش هاي ظاهري و بصري در اختيار مشتريان قرار خواهد گرفت. وي هم رنگي قطعات با بدنه خودرو، نصب رينگ آلومينيومي، نصب نمايشگر داشبورد، سنسور دنده عقب را از جمله اين تغييرات دانست.

مديرمهندسي مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ايران خودرو از توليد راناي هاچ بك تا پايان سال 92 خبرداد و افزود: فعاليت هاي ابتدايي براي توليد اين محصول آغاز شده و با تامين قطعات و قالب سازي، تا پايان سال وارد بازار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17879
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه