خودروسازان ناگزیر از افزایش قیمت ها هستند

راهکارهای نجات صنعت خودروسازی

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه سازان ایران حل مشکل کمبود نقدینگی، تامین ارز، تامین مواد اولیه داخلی و پرداخت تسهیلات بانکی را از راهکارهای ضروری رفع مشکلات و افزایش تولید خودرو در کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، ساسان قربانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازن تاکنون در حد وعده و وعید بود و تاکنون اقدام موثری در این رابطه از طرف مسوولان صورت نگرفته است، ادامه داد: با وجود گذشت حدود 10 ماه از مصوبه ارائه تسهیلات بانکی به خودروسازان و یادآوری مکرر فعالان صنعت خودرو مبنی بر ضرورت رفع مشکلات نقدینگی این صنعت همچنان پرداخت این تسهیلات در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که صنعتگران چگونه باید منابع لازم برای جبران رشد هزینه‌های تولید را تامین کنند.

وی تصریح کرد: اگرچه در چند هفته اخیر تیراژ تولید خودرو اندکی افزایش یافته، اما در صورت حل نشدن این مشکلات امیدی به بهبود وضعیت فعلی صنعت خودروسازی وجود نخواهد داشت.

قربانی گفت: خودروسازان به خودی خود راضی به افزایش قیمت ها نیستد اما کمبود نقدینگی از یک سو و افزایش شدید قیمت مواد اولیه آنان را مجبور به بالا بردن قیمت محصولاتشان کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه قیمت برخی مواد اولیه در سال‌جاری تا 300 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: رشد قیمت آلومینیوم، مس، انواع ورق ها و فولادهای آلیاژی، ‌مواد پلیمری و … در کنار افزایش شدید نرخ ارز و عدم پشتیبانی بانك مركزی از تولیدات داخل منجر به افزایش شدید قیمت تمام شده محصول نهایی شده است.
به گزارش پرشین خودرو قربانی افزایش نرخ ارز را مانعی بزرگی برای تامین مواد اولیه وارداتی مورد نیاز قطعه سازان ذکر کرد و گفت: متاسفانه تاکنون قطعه سازان و خودروسازان هیچ نوع ارز دولتی را دریافت نکرده و ناگزیر از تامین مواد مورد نیاز خود از طریق ارز آزاد شده اند بنابراین در شرایطی که نرخ ارز افزایش یافته مسلما نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی نیز بیشتر شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه