میهن صنعت :

راهکاری برای خروج صنعت خودرو از شرایط کنونی

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : واردات خودرو با هر هدف و توسط هر بخش و گروهی آسیب جدی را به صنعت خودرو داخل زده و می تواند منجر به تعطیلی این صنعت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت  : واردات خودرو با هر هدف و توسط هر بخش و گروهی آسیب جدی را به صنعت خودرو داخل زده و می تواند منجر به تعطیلی این صنعت شود.

ابراهیم نکو افزود : در شرایط کنونی واردات خودرو به هر طریق خطرناک بوده و باید نسبت به کنترل واردات ، نظارت بیشتری شود.

وی تصریح کرد : در حالی که صنعت خودرو داخل دچار بیماری است تصمیم به واردات خودروهای خارجی دارای ویروس به منظور درمان و واکسینه کردن این بیماری قطعا این صنعت را با مشکلات جدی تری مواجه خواهد کرد.

وی اظهار داشت : هنگامی که صنعت خودرو دچار مشکلات زیادی است هر گونه واردات خودروهای خارجی دراین شرایط به بدنه این صنعت آسیب زده و موجب  رکود و ورشکستگی این صنعت خواهد شد.

وی افزود : امروز که صنعت خودرو ایران ، صنعت مقاومی نیست ابتدا باید با راهکارهایی این صنعت را از شرایط فعلی خارج و به روز و پویا تر کرد قطعا در چنین شرایطی هر گونه واردات خودرو از خارج نمی تواند صنعت خودرو داخلی را با مشکلات بیشتری مواجه نماید.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واردات خودرو گفت : همانطور که ایشان فرمودند باید نگاهها در خصوص واردات تغییر کند چرا که در شرایطی که این صنعت هنوز با مشکلاتی به لحاظ کیفیت و برخی از شاخص ها مواجه است و به پیشرفت ها و دست آوردهای قابل قبولی دست نیافته است این حجم از واردات خودرو ، مصرف کنندگان داخلی به استفاده از خودروهای خارجی سوق خواهد داد.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، تاکید کرد : در صورتی که خودروسازی ایران به لحاظ کیفیت ، استاندارد و سایر شاخص ها در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کرده و همتراز با صنعت خودرو دنیا شود در این زمان واردات خودرو رقابت پذیری را در این صنعت ایجاد کرده و موجب ارتقاء و رشد بیشتر این صنعت خواهد شد.

نکو افزود : متاسفانه امروز حجم بالایی از خودروهای وارداتی به کشور این شائبه را ایجاد کرده که دولت از محل واردات خودرو به دنبال تامین و جبران کسری بودجه است هرچند در خصوص واردات خودرو شائبه دیگری وجود دارد که دست هایی در کار است که قدرتمندانه و بودن توجه به قواعد و قوانین دولتی منافع خود و دولت را تامین کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57677
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه