میهن صنعت :

راه‌اندازي سامانه پيامكي دارويي

میهن صنعت : مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو از راه‌اندازي سامانه اطلاع‌رساني كمبودهاي دارويي 201490 خبر داد و افزود: با بهره‌مندي اين سامانه جلوي سردرگمي بيماران براي يافتن داروي كمياب خود در داروخانه‌هاي پايتخت گرفته مي‌شود.

به گزارش میهن صنعت سعدالله پرويزي به ايسنا گفت: اين سامانه در حال حاضر در استان تهران فعال است اما معاونت‌هاي غذا و داروي ساير استان‌ها مي‌توانند با اعلام آمادگي از آن بهره‌برداري كنند.

وي با  تاكيد بر اين‌كه اين سامانه جلوي سردرگمي مراجعان به داروخانه‌ها را خواهد گرفت، درباره نحوه استفاده از آن بيان كرد: همشهريان تهراني بايستي ابتدا يك پيامك بدون متن به 201490 ارسال كنند. پس از آن پيامكي حاوي دستورالعمل‌هاي لازم پيرامون نحوه ارسال نام دارو براي آنها فرستاده مي‌شود.

مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو اظهار كرد: اين سامانه پس از جستجو در فهرست داروهاي موجود در هر يك از داروخانه‌ها، فهرست دو داروخانه كه نزديك‌ترين فاصله را با فرد دارند، در اختيار وي قرار مي‌دهد، تا بتواند با مراجعه به آنجا داروي خود را دريافت كند. تفاوتي درخصوص داخلي يا خارجي بودن دارو وجود ندارد و اين سامانه اطلاعات مربوط به هر دارويي كه دچار كمبود شده باشد را در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7721
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه