میهن صنعت:

راه‌اندازی 3 مجتمع جدید بنزین سازی/ افزایش 20 میلیون لیتری تولید بنزین اروپایی

میهن صنعت: معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات راه اندازی سه مجتمع جدید بنزین سازی در سال جاری از افزایش 20 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین یورو 4 ایران خبر داد و اعلام کرد: پای بنزین یورو 4 فعلا به تهران، کرج و اراک باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس کاظمی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح های جدید بنزین سازی ایران، گفت: امسال سه طرح جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد نزدیک به یورو چهار اتحادیه اروپا در سطح پالایشگاه هیا نفت کشور در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه تا مهر ماه سال جاری مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: مراحل ساختمان و نصب این پالایشگاه و حتی راه اندازی واحدهای فرآیندی این مجتمع بنزین سازی به پایان رسیده است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون آخرین مراحل تولید کاتالیست بومی این طرح پالایشگاهی توسط متخصصان داخلی در حال انجام است، اظهار داشت: کاهش قابل توجه بنزن و آروماتیک ها از ترکیب بنزین تولیدی مهمترین ویژگی محصولات جدید این مجتمع بنزین ساز است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تامین فاینانس طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندر عباس، پیشرفت اجرایی این پروژه جدید بنزینی را بیش از 90 درصد عنوان کرد و افزود: طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس تا بهمن ماه سال جاری در مدار بهره برداری خواهد گرفت.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با یادآوری اینکه طرح استحصال بنزن از ترکیب بنزین پالایشگاه نفت تبریز هم امسال به تولید خواهد رسید، تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه در مجموع چهار میلیون لیتر بنزین تولیدی پالایشگاه نفت تبریز با استاندارد یورو چهار و عاری از ماده شیمیایی بنزن تولید خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار در پالایشگاه نفت شازند اراک تولید می وشد، افزود: این بنزین به طور کامل نیاز شهر تهران، کرج و اراک را پوشش می دهد.

به نقل از مهر معاون وزیر نفت از افزایش 20 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح های جدید بنزین سازی امکان عرضه بنزین پاک در تمامی کلانشهرهای کشور همچون اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد و اهواز فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51172
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه