میهن صنعت:

راه‌های توانمند شدن قطعه سازان چیست؟

یکی از راه‌های توانمند شدن قطعه سازان داخلی حمایت خودروسازان است زیرا دیده شدن قطعه سازان از سوی آنها منجر به رفع مشکلات می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از این رو ضروری است خودروسازان که وارد قرارداد با همتایان خارجی خود می‌شوند این را درنظر بگیرند که یکی از وظایف مهم آنها در نظر گفتن منافع تامین‌کنندگان آنهاست و باید همتایان خارجی خود را مکلف کنند تا دانش فنی و نقشه‌های مهندسی قطعات خودروهای جدید را در اختیار زنجیره تامین طرف ایرانی قرار دهند و سپس قطعه‌سازان آدیت شوند.
نیاز است با این روند قطعه سازان داخلی کار کنند تا بتوانند وارد رقابت‌های جدی بازارهای جهانی شوند. به این شکل بستر حضور قطعه‌سازان در کشورهای اروپایی فراهم می‌شود و به دنبال آن در بازدیدهای میدانی خود از فعالان این صنعت در کشورهای مختلف کیفیت محصولات نیز ارتقا پیدا می‌کند.
برای دستیابی به این مهم، همدلی و همراهی نیاز است اگر این تعامل تنگاتنگ شکل گیرد افق‌های روشنی قابل‌پیش‌بینی است اما اگر به صرف اینکه تعرفه کاهش پیدا می‌کند که خودروسازان خارجی وارد شوند غیرممکن است بتوان امید داشت تولیدکنندگان داخلی که از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آسیب بسیاری دیده‌اند رشد پیدا کنند.


نخستین کاری که باید انجام شود اینکه خودروسازان با این پیش شرط روبه‌روی همتایان جهانی خود بنشینند و به این نکته توجه داشته باشند پشت آنها کسانی حضور دارند که در حال تولید محصولات موردنیاز خودروهای آنها هستند.
بنابراین باید قراردادی منعقد و خودرویی وارد شود تا افرادی که در کنار خودروسازان در حال فعالیت هستند بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. نباید در مسیری حرکت کرد که منجر به تعطیلی و غیرفعال شدن آنها شود. درست همان کاری که چین می‌کند؛ این کشور ۱۷ تا ۱۸ میلیون خودرو تولید می‌کند و تمام قطعه‌سازان آن در کنار خودروسازان در حال کار و فعالیت هستند. حال پرسش این است که آنها با چه مذاکراتی قرارداد منعقد می‌کنند که ما نمی‌توانیم؟

رضا هاشمی – عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=93242
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه