میهن صنعت :

راه اندازي بيش از 16 هزار واحد توليدي در شهركهاي صنعتي

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران اعلام كرد : تعداد واحد به بهره برداري رسيده در شهركها و نواحي صنعتي از سال 77 تا سال 83 بالغ بر3هزارو 945 فقره بوده كه اين رقم از سال 84 تا خرداد ماه سالجاري به 16 هزارو 125 فقره رسيده است.

 
به گزارش میهن صنعت به نقل از شبكه اطلاع‌رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛ « فخراله مولايي» با بيان اينكه اين آمار نشانگر رشد بيش از 5برابري واحدهاي به بهره برداري رسيده در شهركها ونواحي صنعتي سراسر كشور بوده است افزود: اين سازمان از ابتداي فعاليت دولت نهم تا پايان خرداد ماه سالجاري كارنامه قابل قبولي را از خود ارائه كرده است.
وي در تشريح عملكرد به مهمترين اقدامات اين سازمان در اين مدت اشاره كرد و افزود: از ابتداي سال 77 تا پايان سال 83، بيش از 18 هزار و 190 قرارداد
منعقد شده كه اين رقم از سال 84 تا خرداد ماه سالجاري به بيش از 35 هزار و 150 فقره رسيده است.
وي در ادامه ، متراژ زمين واگذار شده در شهركهاي صنعتي را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دولت نهم 8 هزارو 751 هكتار زمين در شهركهاي صنعتي سراسر كشور واگذار شده است كه اين رقم در دولت دهم به 16 هزارو 443 هكتار ارتقاء يافته است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين، 120 فقره شهرك و ناحيه صنعتي به بهره برداري رسيده در دولت نهم و 170 فقره شهرك و ناحيه صنعتي به بهره برداري رسيده در دولت دهم را از ديگر اقداماتي ذكر كرد كه در اين مدت به انجام رسيده است.
وي در ادامه به اشتغالزايي ايجاد شده در اين مدت اشاره كرد و افزود: 97 هزارو 471 نفر در واحدهاي به بهره برداري رسيده در دولت نهم مشغول به فعاليت شده اند كه اين تعداد در دولت دهم به بيش از 318 هزار نفر افزايش يافته است .
مولايي، اين موضوع را حاكي از زمينه بالاي شهركها و نواحي صنعتي در ايجاد اشتغال و افزايش ضريب كاري براي كارشناسان و فارغ التحصيلان و كارجويان دانست كه اين امر ضرورت بيشتر توجه مسئولان به جايگاه شهركها و نواحي صنعتي در اشتغالزايي و اختصاص بودجه لازم را مي‌طلبد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2765
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه