اختصاصی میهن صنعت

رحمت الهی در تونل مترو تهران

بارندگی تند وتگرگ دیروز باعث طغیان رودخانه ای فصلی در نزدیکی مترو تهران شد که این رویداد منجر به آب گرفتگی برخی از ایستگاه ها شد . بطوریکه به گفته مدیرعامل مترو تهران و حومه 3 ایستگاه در حال ساخت خط 4 متروی تهران به کلی زیر آب فرو رفت.

میهن صنعت : باران رحمتی است الهی هرطور که ببارد رحمت است , حتی مانند دیروز که برای افراد ایستاده پشت پنجره زیبا و برای رهگذران  معابر  معروف  تهران بسیار سخت و طاقت فرسا بود .

اما رحمت باران دیروز فقط در آبیاری زمین های خشک و کوههای اطراف تهران خلاصه نمی شود .

بارندگی تند وتگرگ دیروز باعث طغیان رودخانه ای فصلی در نزدیکی مترو تهران شد که این رویداد منجر به آب گرفتگیی برخی از ایستگاه ها شد . بطوریکه به گفته مدیرعامل مترو تهران و حومه 3 ایستگاه در حال ساخت خط 4 مترووی  تهران به کلی زیر آب فرو رفت.

نکته قابل توجه در این حادثه  خدشه دار شدن اعتماد مسافذران هرروزه مترو است که با شنیدن چنین اخبار بیاد فیلم های هالیوودی و امکان موجود چنین حوادثی در مترو تهران می افتند.

این روزها در میان مسافران خطوط دیگر مترو نیز چهره هایی حیران دیده می شود که باخود می گویند نکند این خط را هم آب ببرد.

مساله ای که اکنون ضرورت دارد که به آن پرداخته شود روشنگری مسئولان مترو تهران در تشریح چگونگی بروز این اتفاق است تا مسافران  بیشمار تهرانی  , با اعتماد کامل   سفر با قطار شهری را برگزینند و برای سفر بدنبال آگاهی از شرایط جوی نباشد .



از همه اینها بگذریم و اگر بخواهیم یک طرفه به قاضی نرویم باید از مسئولان  و کارکنان و پر تلاش مترو و شهردار تهران تشکر کنیم که با حضور بموقع خود باعث پیشگیری از بروز حوادث بزرگتر شدند تشکر کنیم.

اما اگر حوادثی اینچنینی را مورد توجه قرار دهيم   باید به هشدار های مکرر ستاد بحران در رابطه با وجود گسل زلزله در زیر شهر تهران نیز توجه كرد چرا که اگر روز ی با این حادثه یا حوادثی اینچنینی مواجه شویم چه باید کرد؟!
متروئي كه اينچنين از لحاظ ساختاري آسيب پذير بوده توان مواجهه با حوادث طبيعي بزرگتر را دارد ؟

شاید این باران حوادث تلخ و ضرر بزرگی در راستای احداث ایستگاه ها ی خط 4 مترو گذاشت اما  این باران نیز با خود رحمت آورد . بارانی که یادآور شد که حوادثی اینچنی رخ بدهد تهران  برخلاف پیشوند کلانشهربسیار آسیب پذیر بوده وباید در بسیاری از موارد ترمیم صورت پذیرد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=569
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه