پس از یک دوره رکود

رشدی چشم گیر در ایران خودرو دیزل

میهن صنعت : شرکت ایران خودرو دیزل پس از یک دوره رکود شاهد رشدی چشم گیر خواهد بود. بنا بر گزارش های دریافتی به رغم وجود تحریم صنایع خودرو سازی کشور، شرکت ایران خودرو دیزل در راستای عرضه محصولات جدید به زودی، کشنده دنیز و کشنده A7 را به بازار عرضه خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در این شرکت همچنین خط تولید وانت پیکاپ با توان تولید 5هزار دستگاه آغاز به کار کرده که گفته می شود در سه ماهه پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.

وانت پیکاپ محصول جدید ایران خودرو دیزل که پیش فروشش مورد استقبال قرار گرفت و در دو مدل دیزلی و بنزینی به زودی وارد بازار خواهد شد این خودرو دارای موتور ۲۸۰۰ سی سی، ۲ کیسه هوا، ترمز ضد قفل ،سیستم تهویه مطبوع و مه شکن جلو و عقب می باشد.

کامیون آریا از محصولات جدید ایران خودرو دیزل به زودی و اتوبوس بی آر تی 18 متری شرکت ایران خودرو دیزل نیز بهمن یا اسفند ماه به بازار عرضه می شوند .

گفته می شود شرکت ایران خودرو دیزل از سال آینده به تدریج به سمت تولید خودروهای تجاری در حوزه سبک، نیمه سنگین و سنگین با برند شرکت و درصد بالای ساخت داخل وارد خواهد شد که مسلما با وجود شرایطی که در اثر تحریم ها ایجاد شد این برنامه آسیب پذیری کشور را در چنین وضعیتی کاهش خواهد داد.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، اتوبوس بی آر تی 18 متری شرکت ایران خودرو دیزل برای شهردای تهران که با مشارکت بزرگ‌ترین تولید کننده اتوبوس جهان در ایران تولید شده، از آخرین استانداردهای روز دنیا برخوردار بوده و در بسیاری از کلان‌شهرهای جهان در حال بهره‌برداری است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سال 92 به بعد، تا 50 درصد از تولید خودروهای مسافری شرکت صادر خواهد شد.

در حالی که در چند وقت گذشته اکثر خودروسازان داخلی با مشکل مواجه بودند ایران خودرو دیزل توانست با دور زدن تحریم ها و استفاده بیشتر از توان مهندسی داخلی به خط تولید خود رونق ببخشد به طوری که در شهریور سال جاری 25درصد، در مهر 29درصد و در آبان 33 درصد رشد تولید را تجربه کرده است که به نوبه خود و در این شرایط سخت تحریم بسیار قابل توجه است.

برخی کارشناسان علت رشد سهام این شرکت در بورس را در کنار تغییرات مدیریتی رونق به تولید در شرایط سخت تحریم می دانند.

شنیده شده شرکت بنز آلمان که پیش از این به دلیل تحریم ها سطح همکاریش را با ایران کاهش داده بود برای حضوری پررنگتر در بازار خودروی ایران از جمله در زمینه همکاری با ایران خودرو دیزل اعلام آمادگی کرده و از قرار معلوم به زودی و هم زمان با برگزاری همایش صنعت خودرو و نمایشگاه بین المللی قطعات، مذاکراتی با طرف ایرانی خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30843
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه